Wachten met aanvraag E-peil tot 2018?

3

Wachten met aanvraag E-peil tot 2018?

Kjell
Kjell
#Budget · 8 jaren geleden

We hebben nieuw gebouwd en sinds kort is de voorlopige oplevering gebeurd. Er werd vorig jaar een warmtepomp (water/water met geothermie) en zonnepanelen geïnstalleerd. Ik lees nu via deze site dat de berekening van het E-peil vanaf 2018 verandert, zodat een warmtepomp meer meetelt.

Is het nuttig voor ons om nog twee maanden te wachten om ons E-peil te laten berekenen? Of blijft met voor reeds geïnstalleerde systemen met de oude berekeningsmethoden werken?

Alle reacties

0
Jorn Van Herck
Jorn Van Herck
10 32 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Dag Kjell,

De aangepaste berekeningen gelden enkel voor nieuwe dossiers, dit wil zeggen: die met een bouwaanvraag vanaf 01.01.2018.

De berekeningen voor jouw dossier blijven inderdaad rekenen met de oude rekenmethodes.

Uitstellen heeft in dit geval dus geen enkele zin.

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Kjell,

de datum van het indienen van de bouwaanvraag is van tel voor het bepalen van de E-peil eis. Wachten tot 2018 heeft dus geen zin.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vast of variabel: welk energiecontract kies je dit najaar?

Vast of variabel: welk energiecontract kies je dit najaar?

Energie-expert Maxime Sonkes vertelt welk energiecontract voordeliger is dit najaar. “Je kan tot 700 euro besparen.”

Lees meer

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen

Nu bouwen of renoveren? Profiteer van lagere prijzen, kortere wachttijden en premies vóór de bouwsector weer aantrekt!

Lees meer

De huidige registratierechten in Vlaanderen, Wallonië en Brussel: een overzicht

De huidige registratierechten in Vlaanderen, Wallonië en Brussel: een overzicht

De registratierechten zijn de kosten die je betaalt bij de aankoop van een onroerend goed. Ze verschillen in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag