Warmtewisselaar centrale verwarming
Kan ik zelf de warmtewisselaar in mijn centrale verwarming vervangen? Hoeveel kost zo een warmtewisselaar?
Warmtewisselaar centrale verwarming
Kan ik zelf de warmtewisselaar in mijn centrale verwarming vervangen? Hoeveel kost zo een warmtewisselaar?
Over welke installatie gaat het?
Is het een boiler of een gaswandketel met ingebouwde warmtewisselaar?
Gaswandketel family condens van Riello.
Gaswandketel family condens van Riello.
Welke wisselaar wil je vervangen , voor het sanitair warm water of de verwarmingswisselaar?
Ik ga kort het probleem schetsen. Sedert een paar dagen heb ik drukverlies op mijn gaswandketel. Dit ging heel snel. Nu gaat het drukverlies veel trager, en als ik druk bijsteek, springt dit direct naar ongeveer 3 bar. Zou het dan toch het expansievat kunnen zijn?
Dat wijst inderdaad op het vermoeden dat je expansievat kapot is , heb je alleen het vat in de ketel of heb je ook nog een extern vat (wat aan te raden is)
Enkel het vat in de ketel. Nu dinsdag komen ze onderhoud doen. Kunnen ze op zo een onderhoud zien of er iets scheelt aan het expansievat?
Jazeker kan men dit controleren , indien het stuk is kan je best overwegen om dit te verwijderen en een groter extern vat te laten plaatsen welk een stuk goedkoper is
Veel kans dat het expansievat geen voordruk meer heeft. Deze moet toch minsten 1,0kg voordruk hebben bij een gewone huishoudelijke installatie.
Het expansievat bevindt zich gewoonlijk op de rug van de gaswandketel. Als je de mantel verwijdert zie je het expansievat gewoonlijk zitten. Zoek het ventiel op en meet de druk. Eventueel kan je bijvullen met een staande fietspomp met drukmeter of een luchtcompressor voor autobanden tot de gewenste voordruk.

Download gratis onze airco-gids
Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel
Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!
Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Verhoog je je comfort met een radiatorventilator? Hoe makkelijk is de installatie en zijn er nadelen? We deden de test met een exemplaar van SpeedComfort.
Lees meer
Zodra het buiten 25°C is, kan een koelsysteem zijn nut bewijzen om oververhitting te vermijden en je huis te koelen. Ontdek de mogelijkheden.
Lees meer
Wil je bij de renovatie van je woning vloerverwarming voorzien? Ontdek waar je rekening mee moet houden en hoeveel vloerverwarming bij renovatie kost.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen