Welke kabel voorzien om later elektrische rolluiken te plaatsen?
Beste,
Ik dacht kabels te leggen vanuit mijn zekeringskast tot bij elk raam (ter hoogte van het rollint).
En deze wegstoppen in een gyprocwand.
Om later als ik nieuwe ramen en rolluiken laat plaatsen , dan elektrische rolluiken te nemen en aan elk raam een bedieningsschakelaar. Maar welke kabel dien ik hiervoor te nemen?
Op internet vond ik dit. Bij draadloos bediende rolluiken> 3G1,5.
Bij rolluiken met schakelaar 3G1,5 tot aan de schakelaar en van schakelaar tot motor minstens 4G1,5.
Waar ik mijn elektrisch materiaal ga halen zeiden ze me vanuit de kast tot bij de rolluik 5G1,5.
Volgens mij is het meest logische vanuit kast tot bij de schakelaar 3G1,5 en dan van schakelaar naar motor minimum 4G1,5 omdat de motor in beide richtingen moet kunnen draaien.Ik heb toch nog 3G1,5 kabel over.
Zou men ooit ivm het E-peil van de woning iemand kunnen verplichten om elektrische rolluiken te plaatsen ipv met een rollint.Tegen 2050 wit de regering dat iedere woning een bepaald E-peil behaald. Je kan een rolluik steeds isoleren met een XPS plaat aan de binnezijde van je afkasting maar bij en rollint heb je steeds nog een opening.