4

Oude badkamertegels

kaymoonwitch
kaymoonwitch
#Badkamer · 7 jaren geleden

We huren een huisje; ouder huis van 1960 ongeveer. 

Onze badkamer is deels betegeld met oude (vuile) roze tegels waar amper voegen tussen te zien zijn. Ik probeerde de tegels reeds schoon te maken, maar deze zijn in wat op plastiek lijkt. Het geluid als je er op tikt is doffer dan gewone tegels (zoals in de keuken bijvoorbeeld). Ik zou deze tegels graag echt netjes krijgen en mogelijk opnieuw voegen. Maar ik ben wat bang omdat ik het materiaal van de tegels nogal poreus vind, als ik met een nagelborsteltje de tegels aanpak, heb ik al krassen op de tegels.) 

Heeft er iemand op basis van de vage beschrijving (sorry) enig idee hoe ik dit best kan aanpakken zonder de tegels te beschadigen, we mogen ze gerust verven van de huisbaas, maar we zouden liefst de tegels een beetje in glorie herstellen omdat ze het karakter van het huis aanvullen.

Alle reacties

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik denk dat het doffer klinken van de tegels eerder een teken is dat de tegels niet meer vasthangen aan de muur. 

0
kaymoonwitch
kaymoonwitch
0 1 Verbouwer
7 jaren geleden

Is er een manier dat ik dat kan checken? 

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
7 jaren geleden

Als de tegels niet meer vasthangen en je gaat er aan prutsen is de kans zeer groot dat ze naar beneden komen. 

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Op zoek naar een nieuwe badkamer? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’

Bestel snel ons gratis magazine ‘Mijn Badkamer’. We geven je een leidraad, helpen je om verschillende opties af te wegen en reiken je ideeën aan waar je misschien nog niet aan gedacht had.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Product in de kijker: de douche die douchewater hergebruikt

Product in de kijker: de douche die douchewater hergebruikt

Met de recycledouche bespaar je tot 90% op water en energie. Zo kan je duurzaam douchen door gezuiverd douchewater te hergebruiken.

Lees meer

Vind de ideale lavabo voor jouw droombadkamer

Vind de ideale lavabo voor jouw droombadkamer

Ontdek alles over lavabo's: van soorten en materialen tot installatie en onderhoud. Vind de perfecte wastafel voor jouw badkamer!

Lees meer

50x inspiratie voor je badkamer: ontdek jouw favoriete stijl

50x inspiratie voor je badkamer: ontdek jouw favoriete stijl

Droom je van een moderne badkamer, hou je van natuurlijke vibes of wil je een vleugje kleur? Haal inspiratie uit deze vijftig badkamers!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag