4

Venstertablet binnen

Geert 61
Geert 61
#Ramen en deuren · 7 jaren geleden

De ramen zijn geplaatst en nu moeten we de venstertabletten opmeten. Dit moest best gebeuren voor de bezetter komt.

De vraag is nu hoe moet ik deze opmeten? Lengte gelijk met breedte raam? Breedte vensterbank meteen tussen raam en metselwerk + uitsteek van 2cm? Als bezetter dan bezet steekt vensterbank maar +- 1 cm uit is dit voldoende?

Alle reacties

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
7 jaren geleden

Met de bezetter bedoel je hopelijk de plakker, stukadoor. 
Bij mijn weten zijn daar geen regels rond en hangt veel af van persoonlijke voorkeuren. Ikzelf heb gekozen om de venstertabletten niet te laten uitsteken. Dus even breed als de raamopening en gelijk met de muur , op een paar mm na . In mijn geval dus pas opgemeten na de pleisterwerken.

0
Atoomn°13
Atoomn°13
1 17 Andere professioneel
7 jaren geleden

Toffe vraag... die tot nadenken stemt.

Gekoppeld aan die (binnen)tabletten, zijn er 's avonds ook nog eens de gordijnen...

Onder de ramen, staan er meestel radiatoren. Met kleine binnentabletjes (dorpels) gaat de warmte van je woning in het niks verdwijnen tussen je gordijnen en je raam. Wanneer je dorpel voldoende diep is (naarbinnen toe) gaan jouw stookkosten férm reduceren. Zorg er dus voor, dat wanneer je je gordijnen dichttrekt, er geen warmte langs 'vandonder' tussen je gordijnen en glas-oppervlakte in het niks verdwijnt!

0
Bruno 9308
Bruno 9308
12 55 Andere particulier
7 jaren geleden

Laat eerst pleisteren, men zal wel opening laten voor tabletten. Dan heb je een beter zicht op wat je wil en kan je correct opmeten, inclusief het pleisterwerk. Na het plaatsen van de tabletten werk je het pleisterwerk rondom dan zelf af (niets moeilijk aan).

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

7 tips om je garage te beveiligen tegen inbraak

7 tips om je garage te beveiligen tegen inbraak

Je garage inbraakproof maken? Kies een geschikte garagepoort en beveilig je garage zorgvuldig tegen inbrekers met deze tips.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag