Bovenverdieping ongevraagd warm (vloerverwarming)
Hallo,
We hebben 2 jaar geleden een nieuwbouw duplex gekocht waar elke kamer een eigen zone heeft met vloerverwarming.
Lang verhaal kort: loodgieter is heel vaak langsgekomen om problemen te fixen (omdat dat systeem nieuw was voor hem en hij er dus duidelijk niets van begreep) met onze vloerverwarming tot hij met de noorderzon (naar Polen) verdwenen is.
Ik denk dat ik gewoon een gerenommeerde loodgieter contacteer om eens te komen kijken, maar misschien herkent iemand ons probleem..
We vragen enkel 21 graden op de benedenverdieping (1 zone) en niets boven (4 verschillende zones).
Beneden krijgen we de gevraagde temperatuur, maar boven voelt de vloer overal ook warm aan (ook 21 graden).
Op de thermostaat is er geen enkele indicatie dat er boven verwarming aanstaat. De 'statistieken' tonen 0 uren verwarming in elke bovenzone
Elke verdieping heeft een vijftal buizen die vertrekken richting vloer en beneden voelen die dus terecht warm, maar boven dus ook en dat lijkt mij niet normaal. Als we beneden de verwarming afzetten is het boven ook uit.
Herkent iemand dit?

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=6cbe2d4043d7462ab7da5284b46671b7)
.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7cb56631f801ca8e37281c0b3583d06f)