CV tunen
beste
Na lang proberen, vermoed ik dat ik mijn cv redelijk op punt heb gekregen, waarmee ik bedoel dat de radiatoren goed ingeregeld zijn waardoor ze allemaal evensnel opwarmen en ik met een redelijk lage aanvoertemperatuur kan werken. Ik verwarm dus met radiatoren gevoed door een Calenta C4O. Gisteren bij ongeveer 3 graden buitentemp deed ik een test door de verwarming een uurtje te laten draaien bij een aanvoertemp van 50° en een retour van ongeveer 32°. Volgens mij een heel lage temp bij radiatoren maar toch krijg ik de woning daarmee warm. Ik gebruikte de OTC regeling waardoor de verwarming constant bleef draaien via de door mijn bepaalde stooklijn waardoor het ongeveer 21° werd. Waar ik naar toe wil is dat ondanks de lage temperatuur de ketel in dat uurtje toch 0.8 m³ verstookt heeft. Als ik via deze lage temp mijn verwarming heel de dag laat draaien, wat heel comfortabel zou aanvoelen, dan ben ik bijna 10 m³ per dag kwijt wat ik toch heel veel vind. Mijn vraag naar jullie is er nog iets dat ik kan ondernemen om het verbruik te doen zakken? Eventueel vermogen ketel verminderen? Aanvoertemp kan niet meer lager omdat ik dan vind dat er geen rendement meer is en de ketel gewoon gas verstookt. Bij die aanvoer van 50° draait de ketel met vermogen van rond de 10 %.
mvg

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=f2f055a9889d02201753102e6df47725)