Voorzet rolluiken bevestigen op geïsoleerde buitenmuur (met steenstrips)

2

Voorzet rolluiken bevestigen op geïsoleerde buitenmuur (met steenstrips)

JVM
JVM
#Ramen en deuren · 7 jaren geleden

Wij hebben voorzetrolluiken besteld bij firma voor ramen aan voor- en achtergevel. De gevels zijn echter aan buitenzijde geisoleerd met 8 cm EPS en hierop kleven steenstrips van 2cm dikte. Kleinere voorwerpen kunnen bevestigd worden met speciale (dubbele) pluggen. heb ik zelf al toegepast, maar voorwerpen zwaarder dan 3 kg moet je bevestigen met muurbouten die diep genoeg voorbij de isolatie komen en chemisch verankeren; werd mij verteld door aannemer van de isolatiewerken. Ik vind echter geen aannemer van ramen/ rolluiken tegen die hier ervaring mee heeft: Kan er iemand een voorbeeldbafbeelding of specifieke "systemen" / werkwijze aanraden hieromtrent? Alvast bedankt, Jan

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
7 jaren geleden

Je kan eens overwegen om de rolluikkasten te bevestigen met stokeind , deze zijn in verschillende lengtes en dikte te verkrijgen. Er wordt dan door de steenstrip en de isolatie geboord , het stokeind wordt dan in de achterliggende muur gevijst  om de druk op je isolatie en steenstrip  weg te nemen kan er dan een bus over het stokeind geplaatst worden die voorkant gelijk met de steenstrip  en van achter tegen de achterliggende  muur zit . De rolluikkast daarna monteren en vastschroeven . Indien je denkt dat de kast nog zou kunnen verschuiven kan je opteren om de achterzijde te verlijmen  met je steenstrips .

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/42182/images-3.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=68b00f5a1601999831f5ec6de6556528
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bescherm je woning met een zonwering voor buiten: werking, soorten en prijs

Bescherm je woning met een zonwering voor buiten: werking, soorten en prijs

Je woning beschermen tegen oververhitting doe je met een zonwering voor buiten. Kies je voor screens, rolluiken of een overkapping? Wij maken je wegwijs!

Lees meer

7 tips om je garage te beveiligen tegen inbraak

7 tips om je garage te beveiligen tegen inbraak

Je garage inbraakproof maken? Kies een geschikte garagepoort en beveilig je garage zorgvuldig tegen inbrekers met deze tips.

Lees meer

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

De perfecte voordeur kiezen: materialen, stijlen, prijzen en tips

Kies de perfecte voordeur: ontdek materialen, stijlen, prijzen en tips voor onderhoud. Alles wat je moet weten in één handig overzicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag