3

Plafond garage isoleren

francois51
francois51
#Isolatie · 7 jaren geleden

Hallo,

Onze slaapkamer is boven de garage , in de garage is geen verwarming ...dus in de winter een koude slaapkamer , ook vloer van de slaapkamer voelt natuurlijk koud aan .Het plafond van de garage zijn potgewelfsels .Hoe kan ik de plafond van de garage isoleren, ik den aan bv isolatie platen te kleven aan het plafond ...welke platen zijn geschikt en wat is beter van soort ? als de platen bv een alu uitzicht zouden hebben , welke zijde moet dan zichtbaar zijn als ze op het plafond gekleed zijn.

grt

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Ik heb het plafond van de garage geïsoleerd met 10cm PUR/PIR platen met Al-bekleding (U ~= 0.22W/m²K. Deze worden met plastic plugs op het plafond bevestigd (gaten diameter 10mm in beton  boren). Nadien kan je die schilderen. Let wel op de afwerking van de isolatieplaat: probeer platen te kopen zonder rimpels in het oppervlak, zo blijf je een mooie vlakke plafond houden. Als je dunnere isolatieplaten neemt, let er op dat  de U-waarde voldoet om nog een premie te bemachtigen.

0
Isolatie Verhoeven Kampenhout
31 130 Andere professioneel
7 jaren geleden

Isolatieplaten met alu dampscherm, tand & groef, af te kleven in de naden om luchtdicht te zijn.

Verschillende merken zijn mogelijk, weet dat de prijzen van dit materiaal sterk schommelen van de ene leverancier naar de andere en dat dit het materiaal was waar een tijdlang schaarste van was.
Ook wij hebben hier een tijdje last van gehad en enkel onze klanten die al op de planning stonden kunnen verderhelpen. Tof om in volle isolatiecrisis geen materiaal te mogen verkopen omdat het niet beschikbaar was. Blij dat dit voorbij is intussen.

Een belangrijke tip : Er is een alternatief voor het inboren met pluggen, je kan ze ook verkleven met speciaal kleefschuim. Dat heeft het voordeel dat je geen schade kan maken aan leidingen, plafond. Bovendien heb je een betere luchtdichtheid tussen de platen en het plafond, nergens lekken dus.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag