4

Permapan en sneeuw

RonnyD
RonnyD
#Dak · 7 jaren geleden

Twee jaar geleden renoveerden we het dak met Permapan 10cm, deze keuze vooral om in dakgewicht gewicht te besparen voor ons nu bijna 200 jaar oude huisje. We zijn er zeer tevreden over, veel minder geluid, mooi uitzicht, zeer goede isolatie en binnenafwerking. Maar... vandaag sneeuwval en alle sneeuw ligt in de dakgoot geschoven. Iemand die daar een oplossing voor gevonden heeft? Geen voorstellen, wel effectief iemand die hetzelfde probleem had en daar een oplossing voor heeft, sneeuwrekken geplaatst bvb.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/42339/img1392.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=00387fa42ccf7d23f9c76fd13ad3fbc5

Alle reacties

0
Jus
Jus
0 19 Andere particulier
7 jaren geleden

hallo,

Helaas kan ik jou hierop geen antwoord geven, vandaag ontdekt zelfde probleem. verleden jaar nieuw dak laten leggen met geglazuurde pannenVaste dakgoor ging weg voor halfronde dakgoot diameter 18 cm.

schoven hele pakken sneeuw naar beneden, woon aan straat, dus nogal gevaarlijk voor voetgangers.

Ben ook op zoek naar de reden, overal blijft de sneeuw op dak liggen, bij mij alles er al af geschoven. Dacht dat het aan de watergoot zou kunnen liggen, maar zie nu bij jou op foto dat je een vaste bakgoot hebt dus denkelijk ligt het daar niet aan.

0
RonnyD
RonnyD
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

De reden is dat ze glad zijn, op zich goed want ze blijven langer proper, maar aan de andere kant een probleem als het sneeuwt. Gelukkig zit mijn dakgoot slechts op een kleine drie meter hoogte, ik kan er nog makkelijk aan. Ik bel vandaag eens naar de leverancier.

0
Jus
Jus
0 19 Andere particulier
7 jaren geleden

inderdaad gladde pannen, heb mijn dakdekker gecontacteerd , hij maakte er niet veel problemen van.

en vond het wat gek om bv sneeuwbalken of rekjes te plaatsen zoals in echte winterlanden. Is geval van overmacht volgens hem wanneer dat omlaag schuifd, net als bij hem dikke tak afbrak en op straat viel door gewicht sneeuw.

Ik schrik er wel van, wanneer er plots vier op vier meter sneeuw omlaag valt net achter mij, was sneeuw aan het ruimen. en denk dan dus ook aan de voorbijgangers. Ik kan ook wel aan de goot met ladder, maar om wat te doen? je kan toch moeilijk je hele dak gaan opruimen. Weet ondertussen wel dat mensen met zonnepanelen hetzelfde probleem hebben, en die liggen sowieso hoger dan de goot.

Heb Fabrikant van mijn pannen aangeschreven, met vraag hoe dit kan opgelost worden. Ondertussen nog steeds geen antwoord gekregen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een hellend dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Wil je een hellend dak plaatsen of renoveren? Lees meer over isolatie, dakbedekking en slimme integraties zoals zonnepanelen en dakvensters.

Lees meer

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Wat is de prijs van een nieuw dak: van dakbedekking tot isolatie

Benieuwd naar de prijs van een nieuw dak? Ontdek wat een nieuw dak kost per vierkante meter, welke premies er zijn en hoe je kan besparen.

Lees meer

Zit je regenpijp of dakgoot verstopt? Zo maak je ze weer bladvrij

Zit je regenpijp of dakgoot verstopt? Zo maak je ze weer bladvrij

De herfst is het moment bij uitstek om je dakgoot bladvrij te maken. Hoe herken je een verstopte dakgoot en hoe reinig je je goot?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag