Toemaken van gat tussen gevel en raam bij verwijderen rolluik.

2

Toemaken van gat tussen gevel en raam bij verwijderen rolluik.

Obig
Obig
#Muren · 7 jaren geleden

We gaan onze oude inbouwrolluiken wegdoen aangezien er teveel lawaai en tocht doorkomt en het een te grote kost is om alle rolluikkasten te isoleren (wat wil zeggen groter maken, isoleren en afwerken).

Het lijkt interessanter de rolluiken weg te halen en het gat dicht te werken en dan opzetrolluiken te gebruiken.

Ik heb al vanalles gevonden over hoe het gat te dichten met isolatie, maar waar ik niet goed zie wat te doen is met de aanzienlijke spleet tussen de gevel en het raam.

Ik zie niet goed hoe je dit kan toemetselen zodat er boven het raam een degelijke afsluiting is naar de buitenmuur toe om zo al het grootste deel van geluid tegen te houden. Er is niet echt iets waarop de stenen kunnen steunen, behalve het raam dan;

Heeft er iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de tips.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3477 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik zou gewoon een houten lat in dezelfde houtsoort als het raam in die spleet plaatsen.  Als je ooit het raam vernieuwt moet die opening immers ook vrijgemaakt worden.

Grotere rolluikkasten (zelf) maken zal stukken goedkoper zijn dan voorzetrolluiken te (laten) plaatsen.  Je laat de MDF-panelen door de houtleverancier op maat zagen.

Mocht je nog enkel glas hebben (of dubbel glas van 30-40 jaar oud) dan laat je beter de ramen vervangen door (geluidsisolerend/inbraakwerend) dubbel glas en doe je de rolluiken simpelweg weg.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Leien gevelbekleding: soorten, stijlen en slimme tips

Ontdek alles over leien gevelbekleding: soorten, stijlen, plaatsing, prijs, isolatie, fouten én of je het zelf kan plaatsen of beter laat plaatsen.

Lees meer

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels

Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw

Lees meer

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden

Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag