4

Moderniseren keuken

Michiel01
Michiel01
#Keuken · 8 jaren geleden

dag allemaal

Ik vroeg mij af wat de beste manier is om het hout van onze keuken lichter te maken zonder te schilderen. We zouden graag een naturel hout kleur hebben. 

In bijlage een foto 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/42384/a49f1ae5-bba3-4811-aa2c-06cb72a3a1a0.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=6236a7da4ff657ba326a021843777858

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3498 Andere particulier
8 jaren geleden

Afschuren (als je veel tijd en energie hebt) of anders laten zandstralen.  

De vlakke delen kan je doen met een vlakschuurmachine (begin fijn (bv 180) en vergrof iets (bv 100) als t echt niet vooruit gaat)  Hoekjes en kantjes  met de hand. 

Verfstrippers zou k niet gebruiken.  Je zou ook nieuwe deurtjes kunnen overwegen als bv de maten IKEA compatibel zijn.  

0
Michiel01
Michiel01
0 14 Verbouwer
8 jaren geleden

Beste

Als ik dan de deuren eenmaal heb afgeschuurd, moet ik ze dan niet behandelen met vernis ofzo omwille van bescherming?  

Michiel

0
Kris M
Kris M
594 3498 Andere particulier
8 jaren geleden

Ja natuurlijk.  Zelf zou'k vernissen met kleurloze matte of satijnvernis.  Na verloop van jaren gaat dit wel wat vergelen natuurlijk.

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Van ontwerp tot onderhoud: zo werkt een elektrische kookplaat

Van ontwerp tot onderhoud: zo werkt een elektrische kookplaat

Ontdek hoe een elektrische kookplaat werkt, wat ze kost en waarop je zeker moet letten bij aankoop en installatie.

Lees meer

Je keuken plaatsen: stappenplan en aandachtspunten voor een correcte installatie

Je keuken plaatsen: stappenplan en aandachtspunten voor een correcte installatie

Zelf je keuken plaatsen of laten doen door een vakman? Ontdek de aandachtspunten voor, tijdens en na de plaatsing en gebruik ons stappenplan.

Lees meer

Inductie of keramisch: welke kookplaat past écht bij jou?

Inductie of keramisch: welke kookplaat past écht bij jou?

Ontdek de verschillen tussen inductie en keramisch: prijs, energie, veiligheid, comfort en meer. Zo kies je eenvoudig de beste kookplaat.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag