Weigert offerte te geven
Weigert offerte te geven
Waarom schakel je de blokpolis niet in. Je kost zal dan maximaal de franchise zijn (typisch 250€). Als de huisbaas alias onderbuur anderzijds bevrijdend wil tekenen voor 200€ (maw dat dit het dossier sluit) dan ben je goedkoop gesteld.
Is de vochtschade huurdersschade (siliconenrand van bad niet onderhouden, ...) of verhuurdersschade (lek in afvoer)?
Alle reacties
Waarom schakel je de blokpolis niet in. Je kost zal dan maximaal de franchise zijn (typisch 250€). Als de huisbaas alias onderbuur anderzijds bevrijdend wil tekenen voor 200€ (maw dat dit het dossier sluit) dan ben je goedkoop gesteld.
Is de vochtschade huurdersschade (siliconenrand van bad niet onderhouden, ...) of verhuurdersschade (lek in afvoer)?
Is altijd vervelend. Handel je het af via uw verzekering brand dan heb je een vrijstelling van +- 250€, dus het heeft geen zin het schadegeval via die weg te regelen. Het uurloon van een schilder + kostprijs van de verf ? De oppervlakte van het plafond? 2 lagen verf?
Het is beide het geval: ik woon er nog geen jaar en de douche is nooit afgekit geweest (ik kan mijn vingers onder heel de douche steken. Maar ik heb de douche twee keer wat later overstromen waardoor er zo waat water naar beneden gespijpeld is. Ik heb geen probleem met de schade te betalen, maar de scheur is zeer klein, dus mij lijkt 200 EUR niet correct. Vooral is ze me niet willen inlichten hoe ze tot deze schatting zijn gekomen. Een foto van de schade zit er bij gevoegd.
Als het is zoals je aangeeft, namelijk dat er geen elastische voegband aanwezig was bij het in huur nemen dan is dat opgenomen in uw plaatsbeschrijving.
Als het is zoals je aangeeft dan is deze schade het gevolg van een tekortkoming van de verhuurder en is deze plafondschade ten zijne laste.
Eenmaal een gipskartonplaat, type A is aangetast is vervangen noodzakelijk gezien het een broeihaard van schimmel is. Je kan ook niet de rug van deze gipskartonplaat behandelen tegen schimmel met bv. bleekwater.
Een douchebak die overloopt wijst voor mij erop dat er geen goeie afloop is. Daarvoor kan je een product aankopen om de afvoerleiding even te reiningen. Bv: Mondo strong
https://www.stoneplus.be/products/mondo-strong-ontstopper-1-liter?variant=36330919242
is er zo eentje die je bij de sanitaire groothandel vindt en ook bij bepaalde DHZ.
'S avonds een goeie scheut ingieten, een nachtje het laten werken en morgenochtend voor de eerste douche goed spoelen met warm water.
Een regelmatig onderhoudsbeurt voorkomt ongemak.

Spanplafonds plaatsen? Ontvang gratis offertes!
Laat een spanplafond installeren door ervaren professionals. Vergelijk gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Pleisterwerken laten uitvoeren? Vergelijk gratis offertes!
Laat jouw pleisterwerk uitvoeren door experts. Vraag vandaag nog gratis offertes aan, geheel vrijblijvend.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Met welk materiaal je wanden afwerken? 7 opties voor wandbekleding
Wandtegels, hout, gipsplaten, kunststofpanelen, … De mogelijkheden voor wandbekleding zijn uitgebreid. Een overzicht van de materialen voor je wanden.
Lees meer
Trendkleur 2025: geel verovert het interieur
De kleur geel verovert in 2025 onze interieurs. Door de kleur juist te combineren tover je je woonkamer om tot een warme cocon.
Lees meer
Wil je een kader, lamp, toilet of wandmeubel ophangen? Zo doe je dat correct!
Wil je een kader, schilderij of hanglamp ophangen? Hoe doe je dat dan correct? We maken je wegwijs in de wereld van pluggen, kleefhaken, …
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen