Is het normaal dat onze ramen bewegen bij wind buiten?

6

Is het normaal dat onze ramen bewegen bij wind buiten?

Nadia85
Nadia85
#Ramen en deuren · 8 jaren geleden

Beste, wij hebben 3 grote aluminium ramen naar het zuiden georiƫnteerd, waarvan 2 schuiframen. Alle 3 ongeveer 2,50m op 3m hoog. Als het iets harder waait buiten zien en horen wij 2 van de 3 ramen bewegen! Persoonlijk vind ik dat niet normaal, maar als ik het aankaart bij de leverancier krijg ik als uitleg dat dit moet omdat het grote ramen zijn. Zelf geloof ik er maar weinig van, daarom wil ik vragen of dit normaal is? Indien niet, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Alle reacties

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
8 jaren geleden

Hebt u inbouwrolluiken, maw is er een grote nis (met daarin de rolluiken) boven deze ramen?

0
Atoomn°13
Atoomn°13
1 17 Andere professioneel
7 jaren geleden

Beste, wij hebben 3 grote aluminium ramen naar het zuiden georiƫnteerd, waarvan 2 schuiframen. Alle 3 ongeveer 2,50m op 3m hoog. Als het iets harder waait buiten zien en horen wij 2 van de 3 ramen bewegen! Persoonlijk vind ik dat niet normaal, maar als ik het aankaart bij de leverancier krijg ik als uitleg dat dit moet omdat het grote ramen zijn. Zelf geloof ik er maar weinig van, daarom wil ik vragen of dit normaal is? Indien niet, wat kan hier de oorzaak van zijn?

DUS:

Ʃlk van je schuifvleugels is dus 1,25 m breed (want totaalbreedte schuifraam 2,5 m)

op een hoogte van 3 m?

0
Atoomn°13
Atoomn°13
1 17 Andere professioneel
7 jaren geleden

DUS:

Ʃlk van je schuifvleugels is dus 1,25 m breed (want totaalbreedte schuifraam 2,5 m)

op een hoogte van 3 m?

0
Nadia85
Nadia85
0 2 Bouwer
7 jaren geleden

Nee, we hebben nergens rolluiken voorzien.

0
Nadia85
Nadia85
0 2 Bouwer
7 jaren geleden

Elke schuifvleugel is ongeveer 2,5m breed op 3m hoog

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ā€˜Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ā€˜Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ā€˜Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ā€˜Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

DĆ© kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Ontdek de nieuwste trends en innovaties voor ramen en deuren: van de nieuwste kleuren en gerecycleerde deuren tot slimme ramen.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: welke oriƫntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Ontdek de beste oriƫntatie van je woning volgens lichtexpert Joƫl Sels. Kies slim tussen noord- of zuidgericht bouwen.

Lees meer

In de kijker: duurzame pvc-ramen dankzij bijzondere technologie

In de kijker: duurzame pvc-ramen dankzij bijzondere technologie

Deceuninck lanceert innovatieve pvc-ramen die slanker zijn, langer meegaan en een kleinere ecologische voetafdruk hebben.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag