7

Metalen dakplaten

sam45
sam45
#Dak · 7 jaren geleden

ik heb metalen dakplaten met korrels op van een limburgse producent - garantie 30 jaar -na 6 jaar komen

de korrels los van de platen -volgens de producent had ik maar 2 jaar garantie die 30 jaar is tegen

het doorroesten der metalen platen onder de korrels-  ook mag er geen mos op de platen komen-heel

wat anders dan wat in hun reclame staat -wat kan ik doen om dit te stoppen ?? behandeling met wat ??

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Metalen dakplaten  is blijkbaar een slechte keuze geweest. Mijn buur heeft ook zo'n dak laten plaatsen. Bij hevige regen is het een kakofonie van jewelste, ook voor de buren. Maar het zijn nog effen dakplaten, dus geen problemen met korrels. Nu, 2 jaar waarborg op een toch belangrijk bouwmateriaal lijkt mij ongelofelijk laag en wil eigenlijk zeggen: ik ben van zeer slechte kwaliteit. 

Probeer eens te weten te komen onder welke voorwaarden zij hun product verkopen aan onwetende klanten. Ik kan mij niet inbeelden dat zij hun materiaal verkocht krijgen met slechts 2 jaar waarborg. Trouwens, staat dat ergens vermeld op uw offerte?

0
sam45
sam45
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

het verhaal van 2 jaar garantie kwam nadat ik mijn problemen melde - overal op hun reclame folders 

vermelden ze daar door de verschillende behandelingen met de platen ze 30 jaar garantie op

de platen kunnen geven en er nooit mos op de platen kan komen - platen  met 2 jaar garantie zou ik nooit gekocht hebben en het staat  zeker niet op hun offerte 

weet iemand een oplossing voor het loskomen te stoppen -en een goede raad koop nooit platen

met korrels op   -hun verhaaltjes over 30 jaar garantie is heel wat anders en misleidende reclame

0
sam45
sam45
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

de garantie van 30 jaar is volgens de producent enkel op het doorroesten der platen

onder de korrels   op de rest is 2 jaar garantie  als er geen mos op de platen staat

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

30 jaar garantie, zonder verdere specificatie, wil zeggen dat de leverancier de goede staat van het bouwmateriaal in zijn geheel garandeert gedurende een periode van 30 jaar, rekening houdende met een normaal te verwachten veroudering. Een garantie op doorroesten  geven (er moet dus werkelijk een gat in de dakbedekking zijn - een roestvlek is niet voldoende) is pure oplichterij. Een eenvoudige gegalvaniseerde golfplaat doet het beter.

0
sam45
sam45
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

daar denk ik ook zo over vandaar dat ik mensen probeer te waarschuwen vraag indien ge

absoluut platen op je dak wil   of wat ik meld klopt aan uw leverancier / dakbewerker

en pas op  dat ge niet hetzelde meemaakt als ik 

groeten

0
sam45
sam45
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

bekijk ook eens hun reclame folder waar opzettelijk  staat   , bovenop de primer zijn de minerale granulaten verankerd in een door ons ontwillekde acryllaag de panelen worden afgewerkt met een speciale vernislaag de totale behandeling van de panelen staat garant voor een levensduur van 30 jaar 

dat is hun tekst  op de reclame      groeten

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Denk je aan een nieuw dak? Alles wat je moet weten over opties, kosten en planning

Denk je aan een nieuw dak? Alles wat je moet weten over opties, kosten en planning

Lees alles over een nieuw dak: wanneer je het nodig hebt, welke opties er zijn en hoe je de juiste keuze maakt voor jouw woning.

Lees meer

De juiste dakpannen kiezen? Ontdek de soorten en praktische tips voor plaatsing en onderhoud

De juiste dakpannen kiezen? Ontdek de soorten en praktische tips voor plaatsing en onderhoud

De juiste dakpannen voor jouw dak kiezen? Ontdek de soorten, materialen, kleuren, prijzen en praktische tips voor plaatsing en onderhoud!

Lees meer

3 tips voor een perfect groendak

3 tips voor een perfect groendak

Een groendak heeft tal van voordelen. Maar er zijn ook enkele aandachtspunten. We zetten enkele tips voor jou op een rij.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag