6

Condensatieketel

dummy
dummy
#Verwarming & koeling · 7 jaren geleden

Beste forumleden,

Nog een bijkomende vraag bij mijn vorige onderwerp.

Nieuwe ketel  Valliant ecoTEC proVCW 286/5-3A (0010021849)

Na wat opzoeking zie ik dat van dezelfde ketel verschillende bouwjaren zijn. (Bijlage.)

Volgens serienummer 0010021849 zou deze ketel van 2010 zijn, of vergis ik mij ?

Is het niet mogelijk een ketel van recentere datum te krijgen, of kan je dit niet zelf kiezen

Dank u

Dummy

Alle reacties

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

Volgens serienummer 0010021849 zou deze ketel van 2010 zijn, of vergis ik mij ?

Waar haalt u die info?

0
dummy
dummy
0 73 Andere professioneel
7 jaren geleden

Gery,

De ketel heeft een kenplaat waar het bouwjaar op vermeld staat. Het bouwjaar kan gewoon afgelezen worden. Serienummer ... VAILLANT. Voorbeeld: 210539001000......... Het 3de en 4de getal van hetserienummer bepaalt het bouwjaar. Het 5de en 6de cijfer geven de productieweek aan.

Volgens www.bevece.be/diensten/EPC/verwarmingsketel-bouwjaar

0
dummy
dummy
7 jaren geleden

Aanvulling op vorige.

Ik heb het type nr. gebruikt in plaats van het serie nr. en het serie nr.kan je alleen zien op het

kenplaatje ,wat je alleen ziet als je de ketel gekocht hebt. 

Sorry voor de verwarring.

Dummy .

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

Dus 0010021849 is niet het serienummer.

Dus u hebt de ketel nog niet gekocht?

Echt duidelijk bent u niet.

0
dummy
dummy
7 jaren geleden

Gery,

Ik heb nog geen ketel gekocht.

De tekst "De ketel heeft een kenplaat waar het bouwjaar op vermeld staat. Het bouwjaar kan gewoon afgelezen worden. Serienummer ... VAILLANT. Voorbeeld: 210539001000......... Het 3de en 4de getal van het serienummer bepaalt het bouwjaar. Het 5de en 6de cijfer geven de productieweek aan." Heb ik gekopieerd van de site van valliant om aan te geven hoe het je het bouwjaar van de ketel kan weten .

Samenvattend, als je een ketel wil kopen ken je het bouwjaar pas als je het toestel gekocht hebt en op het kenmerkplaatje de serienr.

kan aflezen. Dus je hebt geen zeggenschap over het bouwjaar.

Sorry voor de lapsus.

Groeten,

Dummy.

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

Jaga's innovatieve warmtepompradiator wint de prestigieuze Henry Van de Velde Award. Het Briza Net Zero-gamma blinkt uit in design en duurzaamheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag