Lek via bovenliggend raam in spouw

5

Lek via bovenliggend raam in spouw

philiphasselt
philiphasselt
#Muren · 7 jaren geleden

het water sijpeld binnen bij regen en harde wind.

Je ziet het water afdruppen via het profiel van bovenliggend raam in de spouwmuur.

de ramen bekeken langs de buitenzijde appartement overlappen elkaar een 4 tel centimeter op de hoeken.

Is dit een privatief of gemeenschappelijk probleem , wat hoort de syndicus te doen, het is een nieuwbouw van 2014. De aannemer heeft enkele opvlakkige werken uitgevoerd ( bv piepschuim gespoten in de spouw :-( ) maar nog niets concreet aangepakt.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/42707/naamloos1.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a59a5cb59f73e57d5be395d292ba48f5https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/42707/naamloos.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=2955c529cc386e503f5dd123d720224c

Alle reacties

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

Graag een globale foto van de ramen. Kan mij de situatie moeilijk voorstellen op basis van uw beschrijving. Is er een waterkering geplaatst boven ieder raam? (vast te stellen doordat er verticale open voegen boven de ramen zijn.

0
philiphasselt
philiphasselt
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

er zijn waterkeringen geplaatst

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/42740/201801021647041.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=096a563a26dbc450d40bb24e1906cc01
0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

Boven het raam merk ik een soort balk die buiten de gevelsteen komt. Hoe is daar de waterkering verzorgt? Normaal gezien zou de waterkering tot op die uitstekende balk moeten liggen en er moeten aan gehecht zijn zodat geen water onder de waterkering in de muur kan lopen.

Hoe loopt het water weg bij hevige regenval van de raamconstructie linksboven? Komt het ook niet terecht op de uitstekende balk?

0
Horta
Horta
0 1 Andere particulier
4 jaren geleden

Ik heb een gelijkwaardig probleem. Is dat nu een privatief of een gemeenschappelijk probleem?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel

Van moderne afwerking tot klassieke renovatie: Vraag gratis en zonder verplichtingen offertes aan voor gevelwerken bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aluminium gevelbekleding voor moderne architectuur: prijs, plaatsing en onderhoud

Aluminium gevelbekleding voor moderne architectuur: prijs, plaatsing en onderhoud

Is aluminium gevelbekleding de ideale keuze voor jouw woning? Ontdek alles over de voor- en nadelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Een vochtmeter kopen? Alles wat je moet weten voor een droge woning

Een vochtmeter kopen? Alles wat je moet weten voor een droge woning

Alles wat je moet weten over vochtmeters: gebruik, soorten, nauwkeurigheid en tips voor het kiezen van de juiste vochtmeter.

Lees meer

In de kijker: de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld

In de kijker: de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld

IsoHemp lanceert de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld. Ontdek wat hennepbeton is en waarom het duurzaam en circulair is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag