Hoe lang mag je gevelisolatie bloot laten liggen?

2

Hoe lang mag je gevelisolatie bloot laten liggen?

GerK
GerK
#Isolatie · 7 jaren geleden

Hallo,

Wij kozen ervoor om een stuk van de voorgevel en het plafond van de oversteek en carport zelf te isoleren. Op termijn - als er terug wat financiële ademruimte is - zou hier een gevelbekleding (hout of aluminium) overheen komen.

Mijn vraag: kan het kwaad dat de isolatieplaten een paar jaartjes bloot blijven liggen? Of moeten we deze best beschermen met een geveldoek? Indien zo, hoe bevestigen we deze best?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Alle reacties

0
Iceberg
Iceberg
16 172 Andere particulier
7 jaren geleden

Indien Pur-isolatie, zou ik deze toch pogen af te schermen tegen uv-licht op plaatsen waar geen reflecterend scherm aanwezig is

Ook best checken of er geen regen waterinsijpeling mogelijk is achter de isolatieplaten

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vloerisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, geschikte materialen en prijs

Vloerisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, geschikte materialen en prijs

Naast dak- en muurisolatie is vloerisolatie een goede manier om warmteverlies te voorkomen. Ontdek meer over de plaatsing, materialen en prijs.

Lees meer

Welke premies zijn er voor dak-, vloer- en muurisolatie? Een overzicht van de isolatiepremies per gewest

Welke premies zijn er voor dak-, vloer- en muurisolatie? Een overzicht van de isolatiepremies per gewest

Je dak, vloer of muren isoleren? We geven je een compleet overzicht van de isolatiepremies in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

Lees meer

Wat is de prijs van dakisolatie? Ontdek de prijs per m²

Wat is de prijs van dakisolatie? Ontdek de prijs per m²

Je dak isoleren is de snelste stap naar een energiezuinige woning. Maar op welke premies heb je recht en wat is de prijs van dakisolatie?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag