4

Sleuven dichtsmeren vloerverwarming

pietkees
pietkees
#Ontwerp · 7 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Ik ben van plan om vloerverwarming te laten leggen in mijn zandcement vloer.

Nadat dit gebeurd is wil ik de sleuven dichtsmeren voordat wij opnieuw tegels gaan leggen. 

Met wat voor materiaal moet ik de sleuven dichtsmeren. (zandcement, mortel, of iets anders)

1
pietkees
pietkees
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik ben nog het een en ander vergeten om door te geven. n.l.

Op de begane vloer liggen beton platen van minimaal 10-15 cm dik. Daar tegen aan zit tempex tussen de 15-20 cm dik. Op het beton ligt betonijzer waar ze de verwarmingsbuizen, waterleiding en gasleiding op vast hebben gemaakt. Hierover ligt een zandcement vloer van 4-5 cm dik.

Ik denk dat het nu duidelijker is voor jullie

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3491 Andere particulier
7 jaren geleden

Schrijf je dat je vloerverwarming wil leggen in een niet-geïsoleerde vloerplaat (als't niet al gewone zavel is) ?  Dan kun je zowel stoken met alle ramen wagenwijd open.  Je moet de vloer uitbreken, 25-30cm diep graven, een betonplaat gieten, vervolgens isolatie (pur of platen), vervolgens de vloerverwarming en afwerken met een bovenchape.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Inderdaad, eerst zorgen voor een stabiele en droge ondergrond (betonplaat) vervolgens eventuele leidingen plaatsen, minstens 12cm gepoten PUR-isolatie, vloerverwarming, en  7cm gewapende chape.

0
pietkees
pietkees
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik ben nog het een en ander vergeten om door te geven. n.l.

Op de begane vloer liggen beton platen van minimaal 10-15 cm dik. Daar tegen aan zit tempex tussen de 15-20 cm dik. Op het beton ligt betonijzer waar ze de verwarmingsbuizen, waterleiding en gasleiding op vast hebben gemaakt. Hierover ligt een zandcement vloer van 4-5 cm dik.

Ik denk dat het nu duidelijker is voor jullie

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag