Ervaring afbranden rest berlinerwand 10mm.
Graag evaring ivm deze taak.
- ervaring, richtprijzen, ...?
- zelf doen, huren plasmabrander,...?
Alle info welkom.
Mvg,
Dirk Verelst.
Ervaring afbranden rest berlinerwand 10mm.
Graag evaring ivm deze taak.
- ervaring, richtprijzen, ...?
- zelf doen, huren plasmabrander,...?
Alle info welkom.
Mvg,
Dirk Verelst.
Wat bedoelt u juist met afbranden berlinerwand? Ik heb ook een berlinerwand laten plaatsen (3m hoogte). Hierbij werden stalen balken in de grond getrild en nadien de tussenliggende ruimte opgevuld met predallen.
Uiteindelijk werd er een bekisting + wapening geplaatst en alles volgegoten met beton.
De stalen poutrellen en predallen zijn dus in de grond blijven zitten.
Hier is ongeveer hetzelfde gebeurd als kelderwand (berlinerwand is blijven zitten en is buitekant van kelder), alleen zijn deze op heel wat plaatsen te hooh blijven zitten.
En deze rest, wat uitsteekt boven kelderwand, moet nog weg (I ijzers met hiertussen ijzeren platen). En ik dacht dat deze afgebrand konden worden.
Mvg,
Dirk Verelst
Ik denk dat afbranden inderdaad de eenvoudigste en enige methode is om de nog uitstekende metalen te kortwieken. Verzorg ook naderhand de aansluiting met de vloerplaat. Overlappen met roofing + primer
Bij mij heeft de aannemer ruwbouw dit werk gedaan. Ook opletten als er verankeringen van de wand zijn gebeurd langs de straatzijde. Door het verkeer was er een grote druk ontstaan op de wand. Bij het afslijpen van de verankeringen is een kop met grote kracht naast de bekister zijn hoofd gevlogen.
Hallo dirk meschien wat laat maar mag een ijzeren berlinerwand met ijzeren platen ertussen defentief blijven staan of moeten deze verwijderd worden na bouwwerkzaamheden gr g von piekartz
Hallo dirk meschien wat laat maar mag een ijzeren berlinerwand met ijzeren platen ertussen defentief blijven staan of moeten deze verwijderd worden na bouwwerkzaamheden gr g von piekartz
Normaal gezien gebruikt met betonnen predallen om de ruimte tussen de geheide palen op te vullen. Na het aanbrengen van de wapening en de bekisting voor de binnenwand wordt alles gevuld met beton, 20 tot 30cm dik. Achteraf is het niet meer mogelijk ook maar iets van die berlinerwand te verwijderen, alles zit vast aan het beton. Maar het verwondert mij dat er stalen platen gebruikt zijn, waarom geen betonnen predallen?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.
Lees meer
Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen