Wie heeft ervaring met Vaillant condensatieketels
-
Wie heeft ervaring met Vaillant condensatieketels
-
Ik heb sedert anderhalf jaar een Vaillant ecoTEC plus VC206/5-5 en nog geen problemen! Maar omdat mijn CV installatie nogal atypisch is heb ik zelf een vraag!?
Ik gebruik de CV ketel om een buffervat op te warmen waarop vier van elkaar onafhankelijke verwarmingscircuits met eigen pomp en thermostaat op aangesloten zijn. M.a.w. het verwarmingswater in de convectoren en vloerverwarming gaat niet door de CV ketel. De CV ketel moet enkel via een spiraal in het buffervat het buffervat op tempertuur 60 ...80 °C (afhankelijk van het weer) houden. Eigenlijk zou ik nu mijn CV ketel i.p.v. een bepaalde aanvoertemertuur in te stellen willen regelen op een vaste retourtemperatuur bevoorbeeld 55°C.
In de documentatie bij diagnosecode D.017 kun je omschakelen van aanvoer-/retourtemperatuur uitvoeren! Maar ik vermoed dat er meer nodig is want gewoon de instelling veranderen van 0 = aanvoer naar 1 = retour geeft niet het gewenste resultaat. Trouwens waar kun je de gewenste retourtemperatuur instellen?

Download gratis onze airco-gids
Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Offerte airco aanvragen? Ontdek prijzen, installatiekosten en krijg tips. Zo kan je goed vergelijken en de beste airco kiezen voor jouw woning.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=0793ddc9cb0abf4f82fda44effbb6aee)
Een hybride warmtepomp bestaat uit een verwarmingsketel en een warmtepomp. Ontdek de prijs en terugverdientijd en of je in aanmerking komt voor een premie.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen