Hinder ten gevolge nieuwbouw voor eigedom

12

Hinder ten gevolge nieuwbouw voor eigedom

divingjohn
divingjohn
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Achter onze eigendom wil men een appartementscomplex bouwen van 24 hoog de links en rechts gelgen appartementen zullen een hoogte van 16 meter hebben. Mijn woning staat er van 1926 en heeft een tuinuitgang naar de openbare weg, ik gebruik deze altijd, want andders kan ik met mijn fiets en scooter de openbare weg niet bereiken. Deze uitweg aan de tuin achterzijde bestaat reeds sedert 1926. Thans wil men mij deze uitweg afnemen door deze nieuwbouw.Ook zal deze nieuwbouw de bezonning van mijn eigendom sterk inperken. In de bouwaanvraag heeft men slecht een beperkte bezonningsstudie gevoegd, vier tijden voor juni één voor februari en één voor oktober. Tevens zal men mijn vrij zicht naar achter volledig ontnemen met die hoogbouw alsook mij privasy. 42 appartemeten zullen dan inkijk hebben op mijn tuin en slaapkamer. Via mijn tuinuitgang zou ik dan terecht komen in de toekomstige tuin van de eventuele nieuwe buur, ik stel mij de vraag of die persoon daarmee gediend zal zijn.  Verder zal men op het gelijkvloers een lounge bar inrichten. Gezien mijn woning er staat van 1926 alsook deze van mijn huidige buren en gebouwd zijn op duinengrond, geen fundering hebben, heb ik ernstige bedenken voor schade aan mijn eigendom, daar men tevens ondergrondse garages (diepte 6 meter) voorziet voor 44 voertuigen, fietsstallingen en berg kelders. Ook zou de waarde van mijn eigendom sterk verminderen. Buiten een bezwaarschrift wat kan ik ertegen ondernemen ?

Alle reacties

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

Het is een beetje de ziekte van deze tijd. Iemand wenst te bouwen en de buren gaan al gauw kijken op welke manieren ze bezwaar kunnen maken tegen de bouwaanvraag. De meest onzinnige dingen worden niet geschuwd. Als het bouwterrein is en het ontwerp voldoet aan de voorschriften, wat wil je meer?  

Je kan toch niet verwachten dat de eigenaar van de bouwgronden er een park van maakt voor de buurt om hun te plezieren?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag