Kosten vervroegd verkopen huis en ander huis kopen.
Beste,
ik heb December 2015 een lening afgesloten voor mijn huidige rijwoning als alleenstaande. Ik ben er zelf in kunnen trekken op Maart 2016 vermits nog wat werken wat moesten gebeuren. Ontleend bedrag was 143000 euro. Woning kostte maar 147000 euro. Ik ben dus ondertussen 2 jaar aan het aflossen tegen 2.55 vaste rentevoet. En volgende maand staat mijn domiciel hier ook 2 jaar. Nu kriebelt het voor een andere halfopen bebouwing tekopen. Maar met welke schadevergoeding zit ik dan? Ik ben ook aan het denken aan een overbrugginskrediet zodat ik de andere woning niet zou laten schieten. Ik ben een beetje in de war ivm dat het klein en groot beschrijf ondertussen is afgeschaft. De andere woning is vraagprijs 185000 euro. maar ik zou max een bod willen doen van 175000 anders zoek ik verder. Ik heb een nettowedde van 2500 euro en heb nog 50000 euro spaargeld (al reeds 10 jaar vast contract en in dienst). Welk advies zouden jullie geven in mijn situatie om alles zo effecient mogelijk te laten lopen en welke kosten gaan hiermee allemaal verbonden zijn ? Alvast bedankt.