De aannemer heeft 13 zware bouwblunders gemaakt

6

De aannemer heeft 13 zware bouwblunders gemaakt

dave222
dave222
#Ontwerp · 7 jaren geleden

2 deskundigen hebben geordeeld dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt zo grove blunders 3inkomportieken zitten overal niet op gelijke hoogte tot zelf 20cm verschil.dorpel inkom straatkant zit lager dan niveua voetpad .lintelen niet goed achterbouw staat scheef en gescheurd vallen stukken muren naar beneden teveel om op te noemen zoals de experts het verwoorden een totale ramp! lening 130000€ voor huis nu al 80000€=+-210000€ en heb een half huis dat op instorten staat !ik moet lening betalen+nu al bijna 2j huur !een schande voor de belgische justitie dat het allemaal zolang moet duren en ook dat zulke personen nog mogen handel drijven na verschillende frauduleuze faillisementen en nu op zijn vriendin haar naam werkt .heb hem 100000€chash gegeven en liet hem stoppen met de werken en ik heb nu volgens hem niet betaald al hoewel ik de afschriften van bank heb 4 dagen na elkaar 2500€ opgenomen andere facturen heb ik daarvoor direkt betaald .zo maken ze mensen kapot en je in staat te stellen om het recht in eigen handen te nemen .X (verwijderd door moderator: zie forumregels) heel de werf bezaaid met bierflessen staat ook in verslag deskundige

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/43420/huis-appelterre-018.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a5f322f5df539f680eb94771d0246473

Alle reacties

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Hebt u de aannemer al in gebreke gesteld per aangetekend schrijven? Is er al een rechtzaak lopende, aangezien u spreekt van deskundigen? U weet ook dat contante betalingen boven de 3.000€ verboden zijn. Contante betalingen van belangrijke bedragen zonder bewijs van ontvangst moet je niet doen, zelfs met je beste vrienden niet.  Als er al problemen met de aannemer zijn is het zeker uitgesloten.

De bouwconfederaties in Belgie blijven op dat vlak in gebreke. Zij zouden gemakkelijk een kwaliteitslabel voor de sector  kunnen invoeren zodat de klanten weten met wie ze te maken hebben.

Ik maak uit uw bericht op dat de bouwfirma ondertussen failliet is en er waarschijnlijk een curator is aangesteld om de zaak te vereffenen. Vandaar de aanstelling van deskundigen?

Probeer de bouw zo vlug mogelijk vrij te krijgen zodat u het kan afwerken met een andere aannemer.

Bedenk ook dat een faling ook betekent dat er geen geld meer is en dat de Staat voorrang heeft op andere schuldeisers (BTW en RSZ). Dus men kan wel verder blijven proceduren maar uiteindelijk zal er geen geld zijn om uw geleden schade te vergoeden.

0
dave222
dave222
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

hallo is nog niet failliet maar kent de weg heel goed om alles te ontlopen.

is in gebrekke gesteld .er is rechtzaak lopende

Heeft hij dan geen verplichte verzekering voor bouwblunders

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
7 jaren geleden

En uw architect, heeft die dan niets gedaan tegen de groeiende wanpraktijken van de aannemer ?  Die ziet dat toch gebeuren in de loop van de werf ?

Wie betaalt er nu zoveel cash zonder enig bewijs van betaling ?  Ik noem dat ronduit lomp.  Als je naar de supermarkt gaat dan kijk je het rekeningetje 2-3 keer na om te zien of ze niets verkeerd getikt hebben, maar in de bouw geef je zomaar een groot bedrag aan een aannemer, die blijkbaar al een paar keer failliet ging, of heb je dat niet nagetrokken vooraf ???  Als je voor zoveel geld in zee gaat met mensen dan zoek je die toch eerst eens op via Google of zo ?!

www.arcopolo.com

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

Uit het onduidelijke en onsamenhangende verhaal in de openingspost kan ik alleen maar opmaken dat meerdere partijen fouten gemaakt hebben: de aannemer, maar zeker ook uw architect en uzelf.

In dit verhaal had ik ook graag de versie van de aannemer gehoord, want ik heb zo'n vermoeden dat het echte verhaal niet zo éénzijdig is.

0
sonja2555
sonja2555
0 1 Andere professioneel
4 jaren geleden

2 deskundigen hebben geordeeld dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt zo grove blunders 3inkomportieken zitten overal niet op gelijke hoogte tot zelf 20cm verschil.dorpel inkom straatkant zit lager dan niveua voetpad .lintelen niet goed achterbouw staat scheef en gescheurd vallen stukken muren naar beneden teveel om op te noemen zoals de experts het verwoorden een totale ramp! lening 130000€ voor huis nu al 80000€=+-210000€ en heb een half huis dat op instorten staat !ik moet lening betalen+nu al bijna 2j huur !een schande voor de belgische justitie dat het allemaal zolang moet duren en ook dat zulke personen nog mogen handel drijven na verschillende frauduleuze faillisementen en nu op zijn vriendin haar naam werkt .heb hem 100000€chash gegeven en liet hem stoppen met de werken en ik heb nu volgens hem niet betaald al hoewel ik de afschriften van bank heb 4 dagen na elkaar 2500€ opgenomen andere facturen heb ik daarvoor direkt betaald .zo maken ze mensen kapot en je in staat te stellen om het recht in eigen handen te nemen .X (verwijderd door moderator: zie forumregels) heel de werf bezaaid met bierflessen staat ook in verslag deskundige

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?

Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag