Is het normaal als je huis na 33 jaar nog steeds aan het werken is, met veel geluid, gekraak,

16

Is het normaal als je huis na 33 jaar nog steeds aan het werken is, met veel geluid, gekraak,

krakende huizen
krakende huizen
#Ontwerp · 7 jaren geleden

en nog meer van die geluiden, soms ontzettend hard dat ik daarvan schrik. Zelfs de ramen kraken.

Is dit normaal? 

Hoop op een reactie.. heb wel juridisch in gevuld, maar ik wil gewoon weten of dit normaal..

Alle reacties

0
krakende huizen
krakende huizen
0 8 Andere particulier
7 jaren geleden

Mijn woning is een mix van betonnen plafond en vloer, betonnen buitenmuur afgewerkt met stenen.

Binnenmuren zijn van celbeton, zo noem ik dit maar even, van die witte zachte muren. Voor de rest houten raamkozijnen en metalen deurposten  en de binnendeuren en buitendeuren zijn van hout.

Dus Betonbouw?

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik heb alles wat betreft het kraken van mijn huis voor de geest gehaald en ik kom tot de conclusie dat de geluiden vooral s'nachts plaats vinden en een enkele keer overdag. Kan geen specifieke plek aanduiden waar het gebeurt, steeds weer een ander plek. Mat name als de verwarming aan en uit gaat en als de zon gaat schijnen en weer niet schijnt.

Wat ik ook wil vermelden dat de geluiden het hele jaar door zijn, maakt niet uit of het nu winter of zomer of wel/geen verwarming of wel/geen zon of wel/geen vriesweer.

Mijn raam kraakt wel overdag aan de zonzijde.

Dat zijn dus geluiden die afkomstig zijn van het uitzetten en krimpen van bepaalde materialen bij temperatuurschommelingen. Als het huis gezet is met materialen met verschillende uitzetcoëfficiënten, en/of als er nergens uitzetvoegen e.d. voorzien zijn, dan kunnen deze geluiden optreden.

Over de scheuren kan ik niet oordelen omdat ik deze niet kan zien en omdat ik te weinig info heb.

0
krakende huizen
krakende huizen
0 8 Andere particulier
7 jaren geleden

Dank je voor je informatie. Mijn huis heeft verschillende materialen: beton, stenen, celbeton, hout en metaal. 

De scheuren die er zijn zijn zowel verticaal als horizontaal, vooral in het celbeton en ook in de tussenmuur die van beton is (buren) loopt ongeveer 20 cm van de grond verticaal door naar mijn andere kamer en naar de buitenmuur die er aan verbonden is.

Ook scheuren in het houtwerk (raam en deur) ook zijn er openingen ontstaan tussen muur en raankozijnen..

Ik weet dat verschillende materialen uit kunnen zetten en ook weer krimpen, maar dit alles nog na 33 jaar??

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik weet dat verschillende materialen uit kunnen zetten en ook weer krimpen, maar dit alles nog na 33 jaar??

Ja, leeftijd heeft daar niets mee te maken.

0
krakende huizen
krakende huizen
0 8 Andere particulier
7 jaren geleden

Dank je voor je reactie,maar ik ben nog niet echt overtuigd dat leeftijd van een huis niets te maken heeft met nog zoveel gekraak ed...

Ga zeker verder zoeken..

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag