Kan men een ventilatiesysteem over-dimensioneren?

2

Kan men een ventilatiesysteem over-dimensioneren?

FonsH
FonsH
#Ventilatie · 7 jaren geleden

We gaan voor ventilatiesysteem D Zehnder ComfAir Q. Ik ben vrij zeker dat het systeem ComfoAir Q 350 volstaat maar zou willen kiezen voor de Q 450 omdat ik overweeg later een Comfocool toe te voegen. Dit kan echter enkel met een Q 450 of Q 600. Kan ik dus een ventilatiesysteem D installeren dat een hoger debiet heeft dan strict noodzakelijk? Is overdimensionering van mijn ventilatiesysteem schadelijk qua comfort, geluid, afstelling, ...?

Alle reacties

0
stefvdc
stefvdc
41 214 Andere professioneel
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Met deze toestellen kun je inderdaad een exemplaar installeren met een theoretisch hoger debiet. Bij installatie wordt het toestel afgeregeld op het nodige debiet.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

In de kijker: all-in one ventilatiesysteem dat tot 40% energie bespaart

In de kijker: all-in one ventilatiesysteem dat tot 40% energie bespaart

Slim, compact en zuinig: met dit plug & play-ventilatiesysteem bespaar je tot 40% energie.

Lees meer

Is ventilatie verplicht bij renovaties van oudere woningen?

Is ventilatie verplicht bij renovaties van oudere woningen?

Ontdek wanneer ventilatie verplicht is bij renovaties en hoe je zorgt voor een gezond binnenklimaat in oudere woningen.

Lees meer

Welke ventilatieventielen heb je nodig voor een gezond binnenklimaat?

Welke ventilatieventielen heb je nodig voor een gezond binnenklimaat?

Hoe kies je het beste ventilatieventiel? Tips voor natte en droge ruimtes, installatie, onderhoud en een optimale luchtkwaliteit in jouw woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag