Blinde muur
Beste,
4 jaar geleden heb ik een nieuw appartementsgebouw opgericht met terassen op het eerste verdiep. Bij de buren staan allemaal oude woningen die nu ook verkocht zijn. Een projectontwikkelaar gaat daar nu ook een appartementsgebouw optrekken.
De muur op de plannen van het nog op te richten gebouw zal 2 meter verder doorlopen dan de eindgevel van mijn eerste verdiep waardoor er een blinde muur zal ontstaan die 2 meter zal doorlopen langs het terras van mijn gebouw.
Met de bouwdiepte is er volgens mij geen probleem, eerste en tweede laag bij de buren zijn 15 meter. Mijn tweede laag is slechts 13 meter + 4 meter terras.
Door deze blinde muur heeft mijn huurder minder lichtinval en het is absoluut niet aangenaam om langs je terras aan de zijkant een blinder muur te hebben. Ze hadden de achterste muren en het gabariet aldaar ook netjes kunnen laten aansluiten.
Ik meen hierdoor toch een soort van planschade te hebben.
Menen jullie dat het mogelijk is om hiertegen in beroep te gaan. Momenteel ligt het dossier van dit bouwproject nog ter discussie bij de Provincie Antwerpen en is nog niet definitief vergund. Eens dit wel zal gebeuren kan ik nog in beroep gaan, al dan niet.
Graag jullie mening hierover
hartelijk dank,
Peter