Septisch gebeuren van tijdelijke woning op bouwgrond tijdens nieuwbouw.

4

Septisch gebeuren van tijdelijke woning op bouwgrond tijdens nieuwbouw.

wvl
wvl
#Voorbereidende werken · 7 jaren geleden

Wij beginnen binnen enkele maanden aan onze nieuwbouw woning en gaan er tijdens de werken bij wonen in een tijdelijke woning. 

Ik heb gehoord dat je een IBC container kunt gebruiken als septische put. Echter is het mij niet duidelijk hoe dit juist in zijn werk gaat en of je je andere afvalwater hier ook op mag aansluiten.

Heeft er iemand ervaring met deze situatie?

Alvast bedankt!

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1634 Andere professioneel
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Beste,

Dit is zeker niet aan te raden , een ibc  container heeft geen tussenschot wat nodig is om een septische tank te doen werken , indien je er dan ook nog je ander afvalwater , over het algemeen water met zepen en champoo in laat lopen , dan zal de cultuur in je put  niet overleven en binnen de twee weken ben je al verplicht om te laten leegzuigen. Beter zou zijn indien je een aansluiting kunt maken op de riolering .

Mvg Nick 

0
wvl
wvl
0 1 Bouwer
7 jaren geleden

Nick, bedankt voor je reactie.

We hebben echter nog niet de mogelijkheid om een aanluiting op de riolering te maken. 

0
Nick 61
Nick 61
222 1634 Andere professioneel
7 jaren geleden

Informeer eens op de technische dienst van jou woonplaats of je al dan niet verplicht bent om een septische put te plaatsen voor de nieuwbouw , misschien staat deze reeds ingetekend op je bouwplannen . Indien je verplicht bent om er één  te plaatsen dan best deze nu reeds definitief te plaatsen en aan te sluiten op je tijdelijke woning . Voor het overige afvalwater met zepen zou je dan een zinkput kunnen plaatsen die naderhand dienst kan doen als infiltratieput van de overloop van je regenwaterput 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag