Prefab woning spouwmuur
Alle reacties
De op te vullen spouw moet minstens 5cm zijn. Vermoedelijk zal de spouw smaller zijn dan 5cm. De aard van de buitenbekleding speelt ook een rol: bij een geglazuurde gevelsteen is het af te raden om de spouw na te isoleren omdat het risico op vorstschade van de gevelsteen groot wordt.
de spouwmuur werdt reeds 3x door verschillende firma's gecontroleerd en voldoed perfect aan de voorwaarden om de spouwmuur na te isoleren, toch als ze daarna te wetenkomen dat het hier om een prefab woning gaat kunnen ze geen overheidspremie aanvragen blijkbaar omdat het niet erkend wordt door de overheid, en niemand weet waarom ???
Jammergenoeg kunnen die dan hun job niet zoals velen tegenwoordig.
De STS71-1 is het wettelijke kader waarin er mag gewerkt worden met ATG.
Premies kan je maar krijgen voor ATG goedgekeurde uitvoeringen omdat men vanuit de overheid kwaliteit wil. Men heeft bij aanvang beslist om enkel de spouwen toe te laten die tussen twee steenachtige materialen zitten, dus baksteen, snelbouw, ...
Dit omwille van de onwetendheid naar garanties wat beteft bijvoorbeeld een houtskeletbouw, prefabbouw, ... In de toekomst ging men onderzoeken of het toepassingsgebied dan soepeler opgesteld kon worden. Maar de eerste jaren verwacht ik dat nog niet.
Er zijn misschien nog andere redenen waarom u geen premies kan krijgen, maar dat zullen stuk voor stuk zaken zijn die buiten de ATG en STS vallen. Ik zie niet in waarom de collega's u dat niet gewoon kunnen vertellen op basis van hun inspectie.
Spijtig genoeg wordt de spouwmuurmarkt overstelpt met 'experts' van het eerste uur. Wat wij te horen krijgen via onze klanten is niet publiceerbaar op dit forum. Meestal zijn we 'de eerste partij die opmerkingen heeft na een opmeting'.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie
Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.
Lees meer
Wat is de lambda-waarde van isolatie?
Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.
Lees meer
Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur
Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen