4

Bouwen met 270 000 euro?

LizFB
LizFB
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Jammer genoeg zijn mijn partner en ik leken op vlak van bouwen/verbouwen (en dus ook op vlak van geldbesteding aan bouw). SOB willen we niet owv een aantal redenen, het enige voordeel is dat je daar uiteraard wel je richtprijs bij kent, vandaar onze vraag op dit forum.

We kunnen 270 000 besteden (exclusief bouwgrond), halfopen, oppervlakte van +/-200 vierkante m (kleiner gaat ook). Op een aantal zaken kunnen we hier en daar wat besparen omdat we mensen kennen (bv ramen of elektriciteit). We kunnen wel helpen met de rest, maar echt zelfstandig iets uitvoeren zal er niet inzitten. 

Is het, oa door de nieuwe, strengere normen, mogelijk om met dit budget te bouwen? Iemand die een gelijkaardig parcour heeft afgelegd? Eventueel met houtskeletbouw? 

Dank!

Alle reacties

0
Navachi_1
Navachi_1
1 13 Andere particulier
7 jaren geleden

"Op een aantal zaken kunnen we hier en daar wat besparen omdat we mensen kennen" is nogal vaag ....
270.000 € voor 200 m² lijkt mij niet echt realistisch.
Onze houtskeletbouw van 200 m² wordt volgende week opgeleverd en de kostprijs exl btw en exl
kosten (architect/nutsvoorzieningen/keuringen/ ....) is 299.000 €.

Dit is zonder keuken en zonder verlichting ( toch ook 10.000 €)

Om een idee te krijgen zou ik toch eens een offerte laten maken door een SOD.

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
7 jaren geleden

Neem een architect onder de arm, laat die een voorontwerp opstellen met een gedetailleerde kostenraming, dan weet je al direct veel meer.

www.arcopolo.com

0
StaalBouw
StaalBouw
28 203 Andere particulier
7 jaren geleden

SOB willen we niet owv een aantal redenen, het enige voordeel is dat je daar uiteraard wel je richtprijs bij kent

Dit voordeel is meteen ook een nadeel, het is slechts een richtprijs...

Advies van een betrouwbare architect kan idd een hulp zijn maar maak zeer duidelijke, schriftelijke afspraken van verwachtingen en kosten, zodat je geen duizenden euro's kwijt bent om daarna tot de vaststelling te komen dat uw project toch niet financieel haalbaar is.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag