5

Geluidsisolatie plaatsen

Geluigsisolatie
Geluigsisolatie
#Isolatie · 7 jaren geleden

Vind ik op batibouw een geluids expert of firma die mij hierover kan informeren?

Woon langs een drukke weg en wil mijn woon komfort verbeteren.

Ramen zijn reeds voorzien van geluidswerend glas.

Alle reacties

0
Isolatie Verhoeven Kampenhout
31 130 Andere professioneel
7 jaren geleden

Beste

Dat is goed mogelijk, ik ga er vanuit dat je via de website van Batibouw de standhouderslijst kan raadplegen. De vraag is echter naar welke geluidsisolatie u op zoek bent. Met andere woorden, langs waar komt het lawaai binnen. Via het dak, via de muren, rolluikkasten, ...

Wij staan alvast niet op Batibouw, die beurs is voor ons eerder een toonbeeld geworden van toonzalen en showrooms bij mekaar voor producten als keukens, badkamers, buitenschrijnwerk en de grote leveranciers van bouwmateriaal (gevelstenen, ...) . Echt installatiebedrijfjes of afwerkbedrijven vind je er minder en minder, ook het paleis van isolatie krimpt elk jaar wat in.

De twee meest voorname vormen van geluidsisolatie die wij toepassen is het plaatsen van akoestische voorzetwanden (vaak tegen scheidingsmuren van buren) en een performante thermische én akoestische dakisolatie van hellende daken.

0
Iceberg
Iceberg
16 172 Andere particulier
7 jaren geleden

Spuitkurk zou deze geluidsisolerende eigenschap ook hebben.

echter weet ik niet in welke mate dit jouw geluidsprobleem zou opheffen.

een studie door een pro blijft aangewezen

0
Isolteam
Isolteam
10 41 Andere professioneel
7 jaren geleden

Hallo,

Bezoek ons gerust op Batibouw.

We staan in hal 5, op de hoek van Wienerberger.

Op onze stand kan je onze verschillende akoestische oplossingen zien, en raad vragen aan onze adviseurs.

Groeten,

Isolteam

0
Robbert
Robbert
0 1 Andere professioneel
7 jaren geleden

Kom ook eens langs bij Recticel Insulation (centraal in hal 5, naast Wienerberger) - wij tonen enkele nieuwe akoestische isolatieoplossingen 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor dak-, vloer- en muurisolatie? Een overzicht van de isolatiepremies per gewest

Welke premies zijn er voor dak-, vloer- en muurisolatie? Een overzicht van de isolatiepremies per gewest

Je dak, vloer of muren isoleren? We geven je een compleet overzicht van de isolatiepremies in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

Lees meer

Vloerisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, geschikte materialen en prijs

Vloerisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, geschikte materialen en prijs

Naast dak- en muurisolatie is vloerisolatie een goede manier om warmteverlies te voorkomen. Ontdek meer over de plaatsing, materialen en prijs.

Lees meer

Zelf je woning isoleren is dé lenteklus bij uitstek: zo pak je het aan

Zelf je woning isoleren is dé lenteklus bij uitstek: zo pak je het aan

De lente is de ideale periode om je woning te isoleren. Zo is je woning energiezuiniger tegen de winter. Maar hoe doe je dat: zelf je woning isoleren?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag