7

Verzekering waterlek in de keuken

Davyt
Davyt
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Wij hebben een lek in de hoek van onze keuken. Een professionele firma komt dit herstellen maar om aan het lek te geraken moet onze keuken half afgebroken en terug opgebouwd worden en dit zal 1500 euro gaan kosten. Nu krijg ik een mail aan van onze verzekering Top Woning van Fortis dat zij dit niet dekken. Is dit correct? Ik stel me de vraag waarom smeren ze mij dan de duurste verzekering aan als ze dit niet dekken? 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/44165/dsc2998.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dff28ee2fa88c98f3424122d0206c527https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/44165/dsc2999.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=8b9152e1046add0636df7805e1b629b7

Alle reacties

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

Voor zover de algemene voorwaarden (in feite van AG Insurance) nog dezelfde zijn als enkele jaren geleden was het zo dat bij een lek (die in principe waterschade kan veroorzaken) de kosten gedekt zijn voor het opsporen van de lek, het bereikbaar maken van de lek, en indien men beroep deed op hun herstellingsteam werd ook nog eens de lek zelf herstelt.

Heel mooi tot als je er eens met de maken hebt.

Probleem zal waarschijnlijk ook zijn dat je op het luik "Rechtsbijstand" pas beroep kunt doen als er een tegenpartij bij betrokken is. De rechtsbijstand is niet van toepassing op een geschil met de verzekeraar zelf.

Hetgeen je kan doen is uw verzekeraar per aangetekend schrijven op de hoogte brengen van het schadegeval en de omschrijving van de werken die er moeten gebeuren.

Afwachten wat hun antwoord is.

Indien het antwoord u geen voldoening geeft kan u aan de "Ombudsman van de verzekeringen" het probleem voorleggen.

0
Astrid Clabots - Clabots Advocaten
30 101 Andere professioneel
7 jaren geleden

Geachte

Dit is afhankelijk van wat er in de algemene en bijzondere voorwaarden van de verzekeringspolis is voorzien.

Mogelijks speelt ook de oorzaak van het lek een rol ...

Wat meldt uw makelaar  ?

Astrid CLABOTS

CLABOTS Advocaten

0
Davyt
Davyt
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

Inderdaad, het toegankelijk maken van het lek valt niet onder de dekking volgens de voorwaarden. Dus we zijn er aan voor de moeite. Toch bedankt voor jullie reactie!

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

Uit nieuwsgierigheid heb ik eens de Algemene Voorwaarden gelezen. Ik zie toch niet direct iets staan over het "toegankelijk maken", wel een spitsvondigheid om toch niet te moeten voldoen aan hun voorwaarden. Uiteindelijk is het opbreken van een vloer ook "toegang maken tot" maw . Hetgeen mij ook verwondert is dat overstroming en wateroverlast tgv van verzdigde riolering ook niet meer gedekt is.

0
Davyt
Davyt
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

Ja, wij gaan gewoon alles overzetten naar de concurrentie. Bij onze lening zijn geen bijzondere voorwaarden voorzien aangaande verzekeringen dus we gaan gewoon met alles weg bij Fortis. Misschien suggesties waar we beter en goedkoper verzekerd zouden zijn? Dachten aan Ethias aangezien we bij Infrabel werken en we dan ook nog eens 5 % korting krijgen.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Wat de herstelling betreft, denk ik dat je een kast naast de hoekkast en de hoekkast zelf eenvoudig kan verwijderen. Het werkblad blijft gewoon liggen. De kasten zijn op de zijwand aan elkaar geschroefd ( sommige doen dit onder de scharnieren om niet zichtbaar te zijn. De schroeven verwijderen en de regelbare pootjes onder de kast indraaien zodat er ruimte tussen kast en werkblad komt.

De 2 kasten onderuit schuiven en de hoek is bereikbaar ( ik denk 1u werk). De uiteinden van de 2 werkbladen toch maar ondersteunen met een passende plank of houten constructie om breuk tijdens de werken te vermijden. 

Ik denk dat Ethias een betrouwbare verzekeraar is. Ik heb in elk geval voorgeen negatieve berichten gehoord of ervaren.

Ik heb nu mijn verzekeringen bij een prive verzekeringen kantoor. Zij zetten zich in voor hun klanten en kunnen veel bereiken. Bij een bank-verzekeraar is de bediende afhankelijk van de algemene beleidsprincipes en die moeten ze volgen. Een zelfstandig verzekering makelaar zal zich daartegen kunnen verzetten door te melden dat andere verzekeringmaatschappijen het zus of zo doen en hij zijn klanten beter kan bedienen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag