Ramen plaatsen wordt steeds uitgesteld.
In Juni bestelde ik aluminium ramen voor een houtskelet bouw van 2 appartementen.Dit was nog voor het bouwverlof van deze zomer .Zo kon met de profielen reeds bestellen voor na het verlof en binnen vier weken leveren na meting werd beloofd.Er werd gestart met de werken van de bouw in augustus .
De eerste opmeting van de ramen kon reeds gebeuren eind september.De architect had nog de aluminiumdorpels vergeten en die werden bijbesteld in oktober.Levering werd uiteindelijk beloofd begin november en nu reeds 4 maal uitgesteld met redenen als vinden de profielen niet meer en werden elders gebruikt.Ze beloven nu nog in spoedbestelling de ramen 20 december te plaatsen.
De bouw is klaar binnen is alles in gyproc dus blootgesteld aan de weeromstandigheden.De schrijnwerkers kunnen niet afwerken rond de ramen ,net zoals de plakker.De buitenbekleding isolatie en crepi aan de ene zijde en sandwichpanelen aan de andere kant moet ook steeds weer verplaatst worden.
Daar dit een houtskelet is met momenteel gutex en multiplex aan de buitenkant is deze aan de weersomstandigheden blootgestelden ziet deze af.
Ik vrees ook wanneer dit weer uitgesteld wordt mijn overdracht van premie te verliezen als ze dit jaar niet komen (waar ik sterk voor vrees )
Dan zal ik ook verplicht worden alles in te pakken om verder schade te voorkomen.Wie zal dat betalen?Het is tot 10 meter hoog.
Wou Laminaat leggen (ben een maand in verlof) maar kan dit ook niet doen,zal dan ook betaalde hulp moeten inschakelen.
Hoe moet ik hier op reageren naar de firma toe en hoe kan ik de meerkost aanrekenen?
Kan ik de laatste 20 procent inhouden en hoe moet ik dat dan verdedigen?
Opgesteld contract(door de architect) met de firma met dwangsom werd nooit teruggestuurd.