6

Occasionele syndicus VME

lisegilb
lisegilb
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Beste,

Ik ben mede-eigenaar in een VME van 5 appartementen en ik heb mij kandidaat gesteld voor occasionele syndicus 'zonder vergoeding'. Als ik verkozen wordt dien ik mij dan ook in te schrijven in de kruispuntenbank ?

Alle reacties

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Sta er in elk geval op dat er een verzekering wordt afgesloten voor de syndicus voor het geval dat er fouten ten zijn laste zijn (vb ongeval met lift, geen onderhoud georganiseerd door syndicus.

0
lisegilb
lisegilb
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

Bedankt die aansprakelijkheidsverzekering ga ik zeker afsluiten, maar ivm die inschrijving in de KBO zou ik toch ook graag zekerheid hebben. Weet iemand hier soms iets meer over ?

0
Astrid Clabots - Clabots Advocaten
30 101 Andere professioneel

Geachte,

leest u even mijn volledige nieuwsbrief hierover, is het u dan duidelijk ?

https://docs.wixstatic.com/ugd/6f868e_b004fb7038194735a4e8d5a6a09d1d12.pdf

Beste groeten

Astrid CLABOTS

CLABOTS Advocaten

0
lisegilb
lisegilb
0 4 Andere particulier
7 jaren geleden

Geachte,

Bedankt voor uw antwoord. In uw nieuwsbrief vind ik niets over het feit dat een occasionele syndicus 'zonder vergoeding' zich niet dient in te schrijven in de KBO. Ik had dit nl. gezien op het forum van Quimmo. Daar schreef men dat in het syndicuscontract dan wel expliciet syndicus 'om niets' moest vermeld worden. Vandaar mijn vraag...

Met vriendelijke groeten

'lisegilb'

0
Astrid Clabots - Clabots Advocaten
30 101 Andere professioneel

Geachte

ALLESZINS moet ELKE syndicus - "om niet" of... "niet" - zich laten koppelen aan de VME en dit in de Kruispuntbank. Dit moet.

Uit een onderzoek blijkt vandaag dat nog maar 30% van de syndici in regel is hier mee...

Wij schrijven nog dagelijks syndici in, wetend dat de verplichting tegen 01.04. a.s. moet vervuld zijn..

Astrid CLABOTS

CLABOTS Advocaten

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag