Isolatie in accumulatie kachels
goede dag zijn er schadelijke stoffen waarvoor met voorzichtig dient te zijn bij het verplaatsen van een electrische accum. kachel. de isolatie op de voorzijde ziet mij na jaren van gebruik heel broos uit.
groeten
Isolatie in accumulatie kachels
goede dag zijn er schadelijke stoffen waarvoor met voorzichtig dient te zijn bij het verplaatsen van een electrische accum. kachel. de isolatie op de voorzijde ziet mij na jaren van gebruik heel broos uit.
groeten
Neen, normaal gezien is dit rotswol of glaswol, daar hoef je niet over ongerust te zijn omdat dit bij ventilatie ook in de ruimte word verspreid? geen enkel probleem bij verplaatsing.Uiteraard moet je deze isolatie niet uit de covector halen en gaan uitwaaien, dan kunnen deze deeltjes ook schadelijk zijn, maar ik ga er van uit dat wij met normale mensen met goede bedoelingen te doen hebben en dan moet je niet ongerust zijn en ga je gang.succes.
Zoals reeds vermeld zal het vermoedelijk glaswol zijn (wegens de hoge temperaturen). Maar toch voorzichtig bij de demontage en montage voor inademing van vrijgekomen glaswol. De stofdeeltjes zijn zo fijn dat deze door de bloedaders dringen en in de bloedbaan kunnen terecht komen. Een goed stofmasker is aan te bevelen.
voor de glaswol is er geen probleem dat ken ik, maar aan de voorzijde en achterzijde zijn er witte zakken gekleefd met een zeer fijne stof. deze zakken scheuren heel gemaakelijk en er staat een waarschuwing op dat deze niet geopend mogen worden. als ik hiermee naar het containerpark gaa dien ik wel te weten of dit schadelijk is voor de omgeving en personen.
in elk geval reeds bedankt voor uw antwoord.
marc

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel
Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Ontdek hoe je je huis energiezuinig kan verwarmen en bespaar op energiekosten. Tips over slimme thermostaten, de ideale verwarming en warm water.
Lees meer
Jaga's innovatieve warmtepompradiator wint de prestigieuze Henry Van de Velde Award. Het Briza Net Zero-gamma blinkt uit in design en duurzaamheid.
Lees meer
Wandverwarming maakt van je muur een onzichtbaar verwarmingselement. Ontdek alles over de verschillende soorten systemen en hun voor- en nadelen.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen