Bij deze zou ik graag ,hopelijk finaal, afronden ivm bovenstaande kwestie.
Na een bitsig en aanhoudend mailgevecht en een warme zomer is de opgetreden vochtschade langzaam maar zeker verdwenen .Ik kocht me een vochtmeter die van HIGH naar Low dook na een maand of 6 wind en zon op de westgevel.
Na wekenlang kat en muis spelen tussen het muurtje en de kast (uitputtingstechniek) werden me door de spouwvuller ruimschoots gratis Remmers Funcosil 35 aangereikt ( door de baas hemzelf die niet te beroerd was om zelf langs te komen , het gevraagde Stormdry was helaas niet hun huismerk ) die ik er naar behoren dik opzette.
Leuke klus met ladder ,brede rol en uitschuifstok.
Goed verwerkbaar product dat onmiddelijk afstotend werkt. Alle barsten tss gevel en tegelwerk langs de muren is nagezien en waar nodig hersteld.
Ik merk ook dat slepende rolluiken nu weer soepel rollen zoals voot het spouwvullen.Duidelijk ietwat gezwollen merantiestijlen door natte isolatie zijn nu weer ok,hopelijk ook in de winter en bij nat weer.
Voegwerk tss ramen en deuren nagezien en herdaan om insijpeling te voorkomen.
Mijn eenlaags Knauf pleisterwerk leek behoudens wat uitbloeing weinig schade te hebben geleden en na afschrapen van de zouten heb ik het oppervlakkig hersteld.
Na uitdroging het aangetaste oppervlak behandeld met een anti uitbloeispul van Rubson en daarna drogen,glasvezel erop en afgewerkt.Ziet er weer prima uit.
Ik ben nu weer begonnen op voormuur en later westkant bureel.
Ik wil maar aangeven dat het na isoleren niet altijd zo'n pretje is als de kleurige folders doen vermoeden.
Ik heb er goed mijn buik van vol en hoop nu maar dat mijn efforts in de toekomst geen problemen meer geven.
Ik moet nog vermelden dat de firma Knauff , ook een Europese gigant NIET EENS DE MOEITE NAM om mijn mails te beantwoorden. Die sturen je na elke mail een ander adres waar je naartoe moet tot je misselijk wordt van hun merknaam alleen al.
Ik wou ze es polsen naar de bewierookte waterwerende eigenschappen van Suppafil maar kreeg er dus nooit de kans toe. Hier Knauf raus !
Eind goed al goed hoop ik maar nog eens : bezint voor ge begint of al snel komt de aap uit de spouw !
Met vriendelijke groeten en hopelijk tot nooit meer hier.