6

Ramen sluiten niet aan op venstertablet

Warddeverbouwer
Warddeverbouwer
#Ramen en deuren · 7 jaren geleden

ik heb in mijn renovatie woning nieuwe ramen laten plaatsen. De venstertabletten zouden behouden blijven maar nu sluiten mijn nieuwe ramen niet aan op het tablet. Zie de foto's boor meer duidelijkheid. Is dit normaal? 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

mvg

ward

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/44793/img9036.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=de96380362f339901c8a43b2df324cb2https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/44793/img9037.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dc27fe6f82d96bb427e1135f628df666

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
7 jaren geleden

Dit is alles behalve normaal , de nieuwe ramen zullen aan de buitenzijde wel aansluiten op de vensterbanken maar je schrijnwerker/plaatser had je moeten melden dat de binnenste vensterbanken niet zullen aansluiten , dit komt omdat de onderkant van pvc en alu  ramen niet eenzelfde uitsparing hebben dan bij houten ramen , ik had dit bij mijn renovatie ook aan de hand maar was op voorhand door de plaatser gemeld .

0
Warddeverbouwer
Warddeverbouwer
0 1 Verbouwer
7 jaren geleden

Bedankt voor je antwoord Nick. Hoe heb je dit opgelost? Venstertablet verhoogd?

0
Géry VD.G
Géry VD.G
6 49 Verbouwer
7 jaren geleden

Maar is er dan geen probleem van koudebrug en vocht

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
7 jaren geleden

De venstertabletten heb ik op voorhand weggenomen en naderhand terug geplaatst en laten pleisteren

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Dergelijke situaties komen pas aan het licht als het oude raam verwijderd is en het niveauverschil zichtbaar is. Dit is in feite een veel voorkomend probleem aan alle zijden van het nieuwe raam. Bij mij heeft de aannemer het altijd opgelost door de ontstane spleten af te dichten een vlak pvc-profielen in dezelfde kleur als het raam. Zo ben je niet verplicht om onmiddellijk alles aan te passen. Veel kans dat de tablet zelfs breekt bij het verwijderen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Beglazing: welk soort glas voor je ramen kies jij?

Beglazing: welk soort glas voor je ramen kies jij?

Er bestaan verschillende soorten glas voor je ramen zoals dubbel, HR- en driedubbel glas. Je kan ook gaan voor akoestische of zonwerende beglazing.

Lees meer

Screens: wat is de prijs van verticale zonwering?

Screens: wat is de prijs van verticale zonwering?

Verticale zonneschermen bieden je heel wat comfort, zeker in de zomer wanneer de temperaturen hoog kunnen oplopen. Maar wat is de prijs van screens?

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vraag aan de lichtexpert: hoe vermijd je bij grote raampartijen te veel licht en oververhitting?

Vermijd oververhitting in huis. Ontdek hoe je met de tips van lichtexpert Joël Sels de warmte buiten en het licht binnen houdt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag