Gebreken aan dakwerken op woning van 1985 - Is de wet Breyne van toepassing?

3

Gebreken aan dakwerken op woning van 1985 - Is de wet Breyne van toepassing?

Linke
Linke
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Mijn huis dateert van 1985. In 2011 liet ik het dak vernieuwen.

Nu, 7 jaar later, stelt een andere dakwerker (die toevallig werken in de straat uitvoert) dat het dak onvoldoende overhelt waardoor er waterinspijpeling is via het houtwerk dat verder uitsteekt dan het dak (zij-aanzicht).

Mijn concrete vraag is: is de wet Breyne hier van toepassing?

Bij voorbaat dank voor de reactie

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3500 Andere particulier
7 jaren geleden

Wet Breyne is alleen voor de 10 jarige waarborg tegen constructieve gebreken van nieuwbouwprojecten.  Hier spreek je over een slecht uitgevoerde dakplaatsing.  Je zou de dakwerker die de werken in 2011 uitvoerde hierover kunnen aanspreken om alsnog de aanpassingen uit te voeren maar als hij zijn kat stuurt (of er ondertussen mee gestopt is) sta je nergens.  Proceduren is pokkeduur.  Pragmatisch ws best gewoon een goede dakwerker laten komen om de fouten te herstellen.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
7 jaren geleden

U gaat verder op het advies van één iemand die alle belang heeft om bij u een nieuw dak te leggen?

Ik zou dan toch eerst het advies van een onafhankelijke ( architect) inroepen voor ik begin met aansprakelijkheid en schuldvorderingen. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag