Plaatsing natuursteen terras - praktische zaken
We gaan binnenkort kijken om ons terras aan te leggen.
De beslissing is al gevallen en we kiezen voor een natuursteen basalt (twilight). De plaatsing doen we zelf en volgens de traditionele wijze (stabilisé met mortelbed). Echter had ik nog enkele technische vraagjes:
1. Men spreekt vaak over een mortelbed met wit cement, maar hier zal dit niet echt van toepassing zijn gezien het donkere tegels zijn? We zouden echter kant en klare zakken mortel kopen aangezien dit voor ons iets makkelijker is.
2. Het terras plaatsen we in formaat 60x60x2, maar moet de onderkant ook nog ingestreken worden met een product zoals bijvoorbeeld een dubbele verlijming bij keramische tegels binnen? De onderkant instrijken met gewoon mortel lijkt me niet echt interessant denk ik.
3. Gezien de oppervlakte zullen we hiervoor toch enkele dagen moeten uittrekken. Is het voldoende om op het einde van de dag de stabilisé gewoon mooi recht af te steken of moet er een klein galva netje ingewerkt worden in de stabilisé voor de koppeling tussen beide stukken? Of is dergelijk galva netje pas noodzakelijk indien er een geruimere periode tussen zit?
Alvast bedankt voor de info !

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=274295ff8485836058c0e962f26ed4ba)