Verduidelijking erfdienstbaarheden
Hi,
Ik heb een vraagje waar ik maar niet uit kom..
Ik heb onlangs in Mei (2017) mijn eerste huisje gekocht en ben dus vrij nieuw in het hele gebeuren.
Nu is het zo dat ik via een servitudeweg achteraan mijn tuin kan geraken.
Op de foto kan je (hopelijk) zien dat zowel ik als "Buur B" toegang hebben tot onze tuin/garages.
Echter staat er tussen mij en "Buur A" een scheiding over de hele lijn.
Tijdens het tekenen bij de Immo en tijdens het tekenen bij de notaris werd mij gezegd dat ik de laatste ben die toegang heeft tot zijn tuin/garage .
Echter wil "Buur A" ook toegang hebben en heeft hij een deel van de schutting door midden gezaagd ( zodat hij dit open en dicht kan doen) zonder mij toestemming en verwacht nu dat hij in de toekomst altijd toegang heeft/krijgt om met zijn wagen daar te passeren.
Nu heb ik al zowel met het kadaster als de gemeente gebeld en beide konden mij niet helpen.
Echter staat er ook niks in mijn akte vermeld.
Maar voor zover ik heb opgezocht zou er dan in mijn akte bij "Erfdienstbaarheden" moeten staan dat "Buur A" mijn perceel mag doorkruisen, of is het net andersom ?
Want ik ben dus van plan om vanaf mijn garage tot mijn tuinhuis te overkappen en dus ook (opnieuw) dicht te maken langs de kant van "Buur A", maar dat heeft uiteraard geen zin, als hij ten alle tijden toegang heeft..
Alvast bedankt voor de hulp.