Dakisolatie voor een plat dak van een appartementsgebouw
Dakisolatie voor een plat dak van een appartementsgebouw
Alle reacties
Op of onder het plat dak moet isolatie liggen met een waarde R ≥0,75. Afhankelijk van de gebruikte isolatie zal die een dikte hebben van minimaal 20 tot 40mm. Soms is bij het bouwen een bescheiden isolatie aangebracht maar die toch voldoet aan de wetgeving 2020.
Ik vermoed dat het enige dat je kan doen een destructief onderzoek is. In het midden van het plat dak de dakbedekking open snijden (5 op 5cm) en zien wat de onderliggende lagen bevatten tot op als je op de harde beton komt.
Daarna alles mooi terug plaatsen en dichten met de passende producten.
Je kan ook de verslagen van de AV nagaan of er ooit beslist is geweest om te isoleren bij het vernieuwen van de dakbedekking. Misschien weet de syndicus het nog of een eigenaar van het eerste uur.
Om achteraf een premie te bekomen moet je minstens een isolatie leggen van 10cm pur of pir.
Beste Smoske ,
is dit nog actueel ? Zoja , kan je me altijd even mailen en bezorg ik jou de exacte vereisten voor isolatie platte daken ... TV 215 van WTCB zegt al een en ander maar is een beetje verouderd en houdt (nog) geen rekening met 2020 .
Belangrijk is de juiste berekening te maken en ervoor te zorgen dat de vakman ook garanties biedt dat hij de juiste hoeveelheden respecteert ! Zoniet zou het wel eens kunnen dat er bvb te weinig wordt geïsoleerd of met verkeerde materialen .
Indien je meer wil weten kan je altijd even bellen 0477303401 Bart
De Vlaamse wetgeving legt nog altijd de minimumnorm op van R≥0,75. Afhankelijk van het typeisolatie heeft die 2 tot 4cm dikte.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen
Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.
Lees meer
Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter
Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.
Lees meer
Wat is de prijs van vloerisolatie?
Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen