Bij mij hebben ze gekozen voor een steca 2000w omdat de installteur mij vertelde dat sma geen 2000w aanbood. Wat ik nadien ook al anders gehoord heb.
Ik zit hiernaast nog wel met een andere vraag die mij al lang bezig houdt. Ik nader mijn eindafrekening voor mij elektriciteit. Nu heb ik op internet al veel gelezen over mensen die toch moeten betalen omdat ze het verkeerd aangepakt hebben. Hoe kan ik voorkomen dat ik alsnog moet betalen voor mijn elektriciteit ? Procumententarief buiten beschouwing gelaten natuurlijk
Typisch “probleem” is de combinatie dubbele teller (piek/dal) met zonnepanelen die je volledige verbruik opwekken. Slechts voor +- 2/7e draait de daluurteller terug terwijl de meeste gezinnen ongeveer de helft van hun verbruik op daluur hebben. Je “moet” dus typische daluurverbruikers (wasmachine, droogkast, vaatwas, ...) overdag gaan gebruiken of betalen voor de omschakeling naar een enkelvoudige teller.
Een tellerstand die lager staat dan vorig jaar geeft een gefactureerd verbruik van 0 kWh terwijl de dagteller die misschien hoger staat gefactureerd wordt.