8

AEG accumulatiekachels STINKEN ERG

ALFREDO
ALFREDO
#Verwarming & koeling · 7 jaren geleden

Momenteel is er ernstige stank te ruiken, wellicht van 2 AEG accumulatiekachels.

Liefst zo snel mogelijk dit oplossen, bijna niet meer te harden !!!

Oorzaak ?

Graag snelle feedback met definitieve oplossing gewenst, waarvoor dank bij voorbaat.

Groeten,

Freddy Van De Velde

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
7 jaren geleden

Welke stank?  Verbrande lucht na lang niet gebruikt te zijn of verbrande plastiek/kunststof ?  Verbrande plastiek suggereert een probleem in de electrische aansluitingen.  Als de verbindingen gemaakt zijn met (verboden) kroonblokjes (suikertjes) deze dan vervangen door Wagoklemmen.  Dat zijn die klemmen met sluitingsarmpjes die ook geschikt zijn voor soepele kabel. 

0
ALFREDO
ALFREDO
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

Geachte,

Ik lees bij jouw reactie "verbrande lucht na lang niet gebruikt te zijn" wat het dichtst het huidige probleem benadert. Met plastiek heeft het niks te maken, ik ruik duidelijk geen plastiekstank.

De uitzonderlijke week die we meemaakten met temperaturen van om en bij de 28 graden heb ik beide kachels afgelegd, d.w.z. op nul geplaatst.

Nu gaat het terug naar amper 12 à 14 graden en heb ik beide kachels heropgestart, misschien is dit de reden dat er stank is, wat mij toch niet logisch is. Het is alsof je kachels dient aan te houden, anders..... stank..

Overdag kan je wel verluchten met deuren en ramen op een kier te gaan plaatsen, maar 's nachts is er hier geen verluchting, amaai hou je dan maar goed .....met zo'n stank

0
ID_DIM
ID_DIM
20 131 Andere professioneel
7 jaren geleden

Zoals bij alle technieken dienen deze onderhouden te worden.
Ik stel voor deze eens na te kijken en te ontstoffen.

Kans bestaat dat er stof verbrand door langere stilstand en de ophoping er van in het systeem.

0
ALFREDO
ALFREDO
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

Geachte,

Heb verleden week technieker laten langs komen die niks speciaals opmerkte.

Wel neem ik bij het stofzuigen het onderste gedeelte, verluchting onderaan kachels regelmatig mee, en 1 kachel onderaan vertoonde wel redelijk wat stof.

Na het opstarten van de beide kachels 2 weken geleden, is die geurhinder van verleden jaar niet meer te ruiken. Momenteel is best alles in orde.

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
7 jaren geleden

Deze toestellen moeten jaarlijks intern gestofzuigd worden. Dit houdt in dat de roosters verwijderd worden en ook  de ventilator('s). Deze ventilator('s) zijn dikwijls uit het toestel te verwijderen zonder los te schoeven of demontage van bedrading. Opgelet bij dit werk moet het toestel volledig spanningloos zijn zowel dag-en nachtspanning. Je doet dit best voor het toestel opgewarmd is. 

0
ALFREDO
ALFREDO
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

Geachte,

Misschien kan jij mij dan eens wat adressen doorsturen van firma's uit de regio Zele, die dit werkje kunnen doen. Veel bedrijven in de regio Zele ken ik trouwens niet die dit werkje kunnen opknappen.

Onlangs kwam Zeelse firma langs en deelde mij mede, na controle van de kachels, dat het niet meer nodig zou zijn, jaarlijks die kachels volledig te gaan uiteennemen en te ontstoffen. Regelmatig onderaan stofzuigen is genoeg.

Meer kan ik hierover niet meer meedelen.

Groeten,

Freddy Van De Velde

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
7 jaren geleden

Het hele toestel moet niet uiteen,alleen de rooster voor de ventilators onderaan. Je kan dan met een kierenopzetstuk van de stofzuiger al heel wat stof verwijderen. Probeer ook het stof dat zich aan de achterkant bevind weg te nemen. Bij oudere toestellen bevind hier de aanzuiging van de ventilatielucht. 

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vloerverwarming opstarten na de zomer: expert geeft advies

Vloerverwarming opstarten na de zomer: expert geeft advies

Tijd om je vloerverwarming weer op te starten na de zomer nu de temperaturen dalen? Vloerverwarmingsexpert Dimitri Vits van Easykit geeft tips.

Lees meer

Lucht-waterwarmtepomp: werking, voor- en nadelen, prijs en premie

Lucht-waterwarmtepomp: werking, voor- en nadelen, prijs en premie

Met een lucht-waterwarmtepomp kan je een woning verwarmen en van warm water voorzien. Lees meer over de werking, voor- en nadelen, prijs en premie.

Lees meer

Het energiedieet: "Dit zijn de grootste energieverbruikers in huis"

Het energiedieet: "Dit zijn de grootste energieverbruikers in huis"

Hoe kan je je energieverbruik beperken? Energie-expert Paul De Vylder geeft tips om te besparen op verwarming, toestellen, warm water en verlichting.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag