Welke materialen zijn geshikt om crepie op te plaatsen?

3

Welke materialen zijn geshikt om crepie op te plaatsen?

Nvb
Nvb
#Muren · 7 jaren geleden

Binnenkort wil ik het energie verlies v men woning eens aanpakken (vorig jaar meer dan 5000 l stookolie er door gejaagt).Het gaat om een oudere woning (volle muur) geen spouw/geen dak isol/geen onderdak

(dak opp werd recent aangepakt)

Ik zou dus willen isolatie op de gevel plaatsen en op de isolatie of op een buitenshil cripi

ik dacht daar aan voor een combinatie van:

Iko Enertherm isolatieplaat Comfort 14 cm +  Isolatieplaat polystyreen 5 cm

en dan crepi op de polystreem (gezien deze grover opp heeft waarop de crepi zich kan hechten)

Kan men crepi aanbrengen rechtstreeks op isolatie platen?

Indien dit niet kan en ik dus moet werken met een buitenschil welk materiaal kan ik dan best gebruiken als buitenshil+crepi?Liefst budget vriendelijk en levenslang niet meer moeten aankomen.

Alle reacties

0
Frits
Frits
2 17 Verbouwer
7 jaren geleden

Er worden normaal eps platen gebruikt als buitenschil.

0
Erwin PIR
Erwin PIR
6 33 Verbouwer
7 jaren geleden

Het is geen goed idee om een pir-plaat met aluminiumcachering als eerst isolatielaag te gebruiken.

Als je een extreem hoge isolatiewaarde wil halen kan je best met resolschuimplaten werken.  De enige fabrikant in België die dit aanbiedt is Kingspan. Alle grote merken van crepi bieden dit nu ook als systeem aan (Sto, Caparol enz.).

Zoniet werken met de grijze variant van EPS met lambda-waarde 0,032.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Voordelen, prijs en stappenplan voor een rustiek resultaat

Je gevel kaleien? Ontdek de voordelen, prijs en handige tips om zelf je gevel een rustieke en authentieke uitstraling te geven.

Lees meer

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Spuitkurk: voor wie zijn gevel stijlvol wil isoleren én renoveren

Op zoek naar een duurzame manier om je gevel te renoveren of te isoleren? Ontdek de voordelen en prijs van spuitkurk.

Lees meer

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb jij vocht in huis? Dit zijn de oorzaken en oplossingen

Heb je vochtplekken, schimmel of condens? Ontdek hier hoe je vocht in huis herkent, oplost en voorkomt, zodat jij en je woning gezond blijven.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag