Nieuwe ramen appartementsgebouw licht afwijkende kleur

5

Nieuwe ramen appartementsgebouw licht afwijkende kleur

trypa
trypa
#Ramen en deuren · 7 jaren geleden

Ik ben bezig met een verbouwing van mijn dakappartement en heb reeds nieuwe ramen laten plaatsen.

Ik heb geopteerd voor bicolor ramen: zwart aan de binnenkant, aluminium look buitenkant.

De kleur van de ramen aan de buitenkant wijkt echter licht af van de andere ramen in het appartement, maar aangezien ik op het hoogste verdiep woon is dit nauwelijks te zien. (Je moet al vrij ver van het gebouw gaan staan eer je mijn ramen kan zien)

Kan men hier moeilijk over gaan doen door die lichte afwijking van kleur? Zo ja, wat zijn de mogelijke gevolgen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Alle reacties

0
Iceberg
Iceberg
16 172 Andere particulier
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als het zo moeilijk te zien is, zou ik mij zeker niet ongerust maken.

0
Berda Goris
Berda Goris
1 2 Andere professioneel

Beste dit is mogelijk omdat er verschillende producenten zijn van kleurfolie s indien het dezelfde kleur is aluminium look is het aan jou om je been stijf te houden als er een of andere muggenzifter hier een opmerking over heeft men kan je niet verplichten om hetzelfde merk van ramen te kopen als uw buren vgr www.radesolaarschot

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer

Een verschil in de kleur van glas kan heel vlug optreden. Helder glas van een andere fabrikant is soms al voldoende, is het type van dubbele beglazing verschillend (bv met en zonder een inwendige  zilvercoating ) dan kunnen al duidelijk kleurverschillen optreden naargelang de invalshoek van het licht. 

Een behoedzame glazenzetter zal gewoonlijk de klant er al bij voorbaat op wijzen dat er "lichte" kleurverschillen tussen bestaande en nieuwe beglazing mogelijk is.

Nu in uw geval zal het en de beglazing en de raamprofielen zijn die mogelijks kleurverschillen opleveren. 

Het beste informeert u de mede-eigenaars volgens de geëigende procedure van de geplande werken met vermelding van het type beglazing en kleur van de raamprofielen (RAL-nummer + Kleuromschrijving - aluminiumlook  ). Wettelijk gezien bent u hiertoe verplicht en wacht u best met de bestelling dat u het akkoord hebt van de mede-eigenbaars. Gewoonlijk zal de omschrijving "aluminiumlook" voldoende zijn om de overige eigenaars gerust te stellen. Maar opgelet: u zou niet de eerste zijn die verplicht zou zijn om de raamprofielen te vervangen door een profiel met de zelfde kleur als de rest. 

In een vereniging van mede-eigenaars kan er raar volk zetelen en dan is de omschrijving muggezifter nog heel bescheiden.

0
offerte-pvc-ramen-deuren-glazen-schuif
0 1 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ja, in mijn ervaring men kan moeilijk maken maar zonder mogelijke gevolgen. 

In slechtste geval kunnen mensen zuren over tinten van kleur ezv.. het belangrijkste dat hetzeflde kleurs is. Verschil bijvoorbeeld groen en rood kan meer gevolgen hebben als het op voorkant van gebouw. 

Nieuwe ramen en deuren nodig?

Dien een aanvraag in voor gratis offertes en vergelijk vervolgens tot 5 bedrijven!

https://offerte-pvc-ramen-deuren-glazen-schuif.be/

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.

Lees meer

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen is eenvoudig én budgetvriendelijk. Ontdek hoe je het aanpakt en wat het ongeveer kost.

Lees meer

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag