4

Werrverletdagen - interpretatie

Bart Verstraete
Bart Verstraete
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Beste,

Ik ben aan het bouwen met (naam verwijderd door de moderator), de ramen zitten in de woning sinds eind december 2017 (net voor het bouwverlof), de voordeur en de poort zijn geplaatst sinds half januari 2018.

Sinds half januari 2018 kan dus volledig uit de regen en wind gewerkt worden. 

Kan de bouwfirma sinds half januari 2018 beroep doen op weerverletdagen als er buiten overvloedige regenval is geweest ?   En wat met vriestemperaturen ?

Bart Verstraete

Alle reacties

0
Backdraft10
Backdraft10
0 9 Andere particulier
7 jaren geleden

Vanop het moment dat de woning effectief regen en winddicht is dus in jouw geval half januari 2018 kan er geen beroep meer gedaan worden op weer verletdagen. Enkel uitzondelijke gevallen kan een geval heirkracht ingeroepen worden na bvb een  algemene wateroverlast of sneeuw waardoor straten blank staan of zijn onder gesneeuwd enz...

0
Osiris
Osiris
0 3 Bouwer
7 jaren geleden

K

0
Backdraft10
Backdraft10
0 9 Andere particulier
7 jaren geleden

De officiële start van de bouwwerken is de datum die opgegeven is aan de gemeente. Je moet deze datum doorgeven 7 dagen voor aanvang der werken. Vanaf dan beginnen de bouwdagen te lopen. Er is vermoedelijk een einddatum van de bouwwerken overeengekomen en daarbij kunnen nog een aantal extra verletdagen komen. Wanneer de start voorzien was in januari 2017 en nu pas gestart is is de voorziene bouw termijn verstreken tenzij dit anders voorzien is in je overeenkomst.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag