Wij hebben lucht-water WP van General met 2e circuit met Convexia's om zowel in badkamer bij te verwarmen en in andere kamers ook in de zomer te koelen. Resultaat is teleurstellend en totaal niet energie-efficiënt, zowel voor koelen/verwarmen. Het probleem ligt volgens mij voor een groot deel bij de onderdimensionering door Thercon.
Tijdens de zomermaanden wordt bij het koelen water van 12° door de ventilo's gestuurd. Maar dan nog krijg ik met moeite de kamertemperatuur max. 1.5° naar beneden wanneer het toestel de ganse dag op max. vermogen draait. Bijverwarmen in combo met VVW gaat nog vrij goed (aanvoer 30 à 35°).
Ook duurt de omschakeling tussen SWW-cycli en koelen een eeuwigheid. De ventilo's werden mij aangeprezen als gelijkaardig aan een airco. Dat is écht niet het geval. Ik zou dit aan niemand aanraden. WP op zich perfect ok voor VVW & SWW. Maar voor koelen gewoon airco plaatsen. En voor bijverwarming op badkamer: elektrische radiator. Jammer dat wij in onze nieuwbouw die voorzieningen niet genomen hebben en in het verkoopspraatje getrapt zijn.