2

Gevel renovatie vertraging

Renovateur13
Renovateur13
#Muren · 7 jaren geleden

verleden jaar offertes opgevraagd, één firma gekozen. Bedoeling was datzelfde jaar nog gevel renovatie (verven gevel en houtwerk ) te doen . Maar eerst moest mijn shrijwerker komen om reparaties aan voordeur te doen. Uiteindelijk heeft deze na 3 x zijn kat gestuurd te hebben niet meer omgezien, heb andere moeten zoekeen met als resultaat dat we in winter zaten en verven geven uitgesteld naar war firma zei begin dit jaar rond april (monedeling gezegd). Ik had wel verleen jaar rond 25/09/2017 een voorschot betaald. 22 maart 2018 krijg ik mail van firma dat weer beter is en ze er klaar voor staan om te gaan verven, ik anwtoord op die mail voor concretere datum maar geen gehoor. Drie tal weken erna bel ik hen op, krijg te horen dat mail waarschijnlijk tusen rest geraakt was en niet bedoeling zo lang te wachten om te antwoorden en men gaat me terug contacteren. 12/05 mail terug na nog een telefoontje van mij dat men verantwoordelijke dienst heeft gecontacteerd en als men daar van hoort naar me terug komt. Na twee weken niets stuur ik terug een mail op 28/05 of er nieuws is en natuurlijk weer geen response.

Heb indruk dat men 2017 heeft aangenomen om orderboek vol te krijgen en nu omdat minder werk is aan mijn huis (lees te verdienen) dan aan grote huizen of werven mijn gevel op lange baan aan schuiven is. Dus mijn vragen:

1.Hoe kan ik aansporen/aanmanen om een vaste datum vast te krijgen?

2.Kan ik contract verbreken en voorshot terug eisen met interest en ja, hoe?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
7 jaren geleden

Stuur een AS met enkele dagen later kopie per gewone brief (waarin je verwijst naar de AS) waarin je ze een redelijke termijn geeft om de werken te komen uitvoeren en dat je bij niet-uitvoering de overeenkomst als verbroken beschouwt en het voorschot teruggewtort moet worden op rekening x.

Als de AS terugkomt bewaar je die ongeopend.  Als je voorschot niet terugkomt dan naar de vrederechter (al dan niet eerst minnelijk schikken bij de vrederechter proberen.

Zeker niet eenzijdig opzeggen zonder bovenstaande procedure gevolgd te hebben want dan zijn de opzeg”boetes” uit de overeenkomst van toepassing.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs

Je gevel schilderen kan je huis een frisse look geven. Ontdek hoe je dit doet, welke verf je moet kiezen en hoe je veelgemaakte fouten vermijdt.

Lees meer

Vind de perfecte gevelsteen in 5 vragen

Vind de perfecte gevelsteen in 5 vragen

Gevelstenen bepalen voor een groot stuk de uitstraling van je huis. Maar hoe kies je de juiste? Wij helpen je aan de hand van vijf vragen.

Lees meer

Vocht in slaapkamer herkennen en bestrijden: methodes en prijzen

Vocht in slaapkamer herkennen en bestrijden: methodes en prijzen

Last van vocht in je slaapkamer? Ontdek de oorzaken, oplossingen en tips om schimmel, muffe geuren en vochtige muren effectief te bestrijden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag