Bedrogen: Verkeerde binnendeuren geleverd-leverancier reageerd niet op aangetekend schrijven
Op 28/11 ll. werden er door de firma d'Hondt nv bij mij 8 nieuwe binnendeuren geplaatst. Deze
-in 3 toonzalen van hen staat deze deur mooi vol gelakt met enkel verticale nerfjes.
-de verkoper heeft nooit gezegt dat de deur er anders kon uitzien. Uit zijn uitleg die ik kreeg in de toonzaal zag de deur er altijd zo uit omdat ze geborsteld en gelakt werd. Wij zijn duidelijk geweest tegen de verkoper dat wij de deuren wouden omwille van de verticale nerfjes.
De deuren die geleverd zijn vertonen knopen, putjes, groeven, en weelderige houttekeningenen zijn op verschillende plaatsen zichtbaar geretoucheerd. Zaken die in hun toonzaal zeker niet te zien waren en waar de verkoper nooit iets over gezegt heeft.
De verkoper is langs geweest en ziet geen probleem . Blijkbaar is eik1bis zowel Dos als kwartier gezaagd. Noch op de offerte noch de verkoper hebben mij hierover iets gezegt. Ik zou bijna allemaal dos-gezaagde deuren hebben, met weinig kwartier in , maar volgens de verkoper is dit volledig volgens de norm. De schade van putjes, knopen en retouches, daar jammerde hij wat over, maar ging er niet verder op in. Hij ging een verslag maken , maar tot op heden heb ik nog niks gehoord.
Dit kan ik niet begrijpen! Mijn deuren lijken wel uit een oorlogsveld te komen. Ik heb reeds meerdere aangetekende schrijvens +enkele foto's verzonden naar de firma. maar niemand reageerd.
Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken, omdat ik zo van de kaart ben van deze ganse situatie, en ben de deuren in een andere toonzaal van d'Hondt nv "zogezegt" gaan kopen. Die vrouw vertelde mij net hetzelfde. "De deuren zien er zo uit omdat ze gebosteld en gelakt zijn, u gaat geen knoopje, geen putje zien. Het is niet nodig dat u eik eerste keus neemt, lak bedekt de houtstructuur'.
Wat moet ik toch doen om de juiste deuren te krijgen?
Carolien