Is er een schouw tot boven het dak die geschikt is voor pelletkachels?
Bij muurdoorvoer bestaan er voor gas normen (verdunningsfactor berekenen) die er over waken dat de afvoer voldoende ver van opengaande ramen etc zitten. Voor pellet zijn er bij mijn weten nog geen afdwingbare normen maar de rookgassen zijn vuiler dan bij gas zodat je best nog verder van opengaande ramen etc wegblijft. Bij appartementen meestal dus niet mogelijk. Bovendien zal je rook binnenkrijgen bij uitval electriciteit (ventilator rookafvoer) etc. Pellet op een appartement lijkt dus geen goed idee. Heb je troiwens plaats om een vooraad pellets te stockeren?
Mocht mijn VME een muurdoorvoer goedkeuren in de buurt van mijn ramen dan zou ik direct naar de vrederechter stappen om dit te doen stopzetten. Ben vrij zeker dat ik dat win.
Mocht ik een pellet willen plaatsen met een geschikte dakschouw en de VME keurt het af dan zou k het proberen bekomen via de vrederechter. Ben vrij zeker dat ik dat win.
Zuinige electriciteitsverwarming ken ik niet buiten overschakelen naar een warmtepomp als je nu op.electriciteit verwarmt maar dikwijls raak je de buitenunit ook niet kwijt wegens burenhinder. Als je de buitenunit kwijt geraakt (bv op het plat dak met akkoord VME) dan is dat een goede oplossing.
Die wonderradiatoren die je energiefactuur gaan drukken door intelligent te verwarmen zijn estetisch mooi doch leveren je alleen besparingen op als je wil bibberen (lees lagere binnenhuistemperatuur)